معاون وزیر خبر داد

اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در تمام استان‌ها تا پایان سال تحصیلی

تهران (پانا) _ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیرامون جزئیات طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی در تمام استان‌ها تا پایان سال تحصیلی

صادق ستاری فرد با حضور در برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما با اشاره به طرح آزادسازی مجموعه‌ها و اماکن ورزشی اظهار کرد: مبتنی بر سیاست دولت سیزدهم که مردمی است و مردم سازی و مردم محوری را مدنظر دارد، برنامه‌ها در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

هزار مجموعه ورزشی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌هاست

وی افزود: به دنبال عملیاتی کردن این رویکرد هستیم و در گام اول از ۴ هزار اماکن ورزشی هزار اماکن را در اختیار خانواده‌ها و فرزندشان قرار دادیم.

ستاری فرد بیان کرد: با آزادسازی مجموعه‌ها به دنبال چرخش تحولی از اختصاصی سازی به مردم سازی، عدالت محوری با رویکرد مردم محوری و مردم داری هستیم و در این راستا اماکن متعلق به آموزش و پرورش در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌هاست بدین ترتیب در روزهای ۵شنبه‌ها دختران دانش‌آموز و مادرانشان و در روزهای جمعه پسران دانش‌آموز به همراه پدرشان در مجموعه‌ها حضور خواهند یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد تربیتی و شبکه یادگیری تعلیم و تربیت از طریق ورزش، همگانی شدن و تعمیم ورزش همگانی برای سلامت عمومی مورد تاکید ماست. استفاده از این فضاها در گام اول در ۱۰ استان اجرا می‌شود اجرای این طرح از این هفته در تهران، البرز و آذربایجان شرقی آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد.

امر تربیت بدنی برای همه رایگان است

وی با اشاره به اینکه در فاز بعدی به سمت آزادسازی مدارس می‌رویم افزود: مدرسه کانون تربیتی محله است و باید ارتباط خانواده با شبکه یادگیری و زیرساخت‌های ورزشی برقرار شود لذا برای تحقق عدالت ورزشی و ایجاد فرصت برای همه، ورزش و امر تربیت بدنی به صورت رایگان براساس اصل مهم قانون اساسی در اختیار است.

ستاری فرد بیان کرد: مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت و فرایند یاددهی یادگیری مبتنی بر سند تحول مدنظر است این طرح نیز با رویکرد خانواده، عدالت محوری و توسعه و تعمیم ورزش دنبال می‌شود.

مجموعه‌های ورزشی هیات امنایی می‌شوند

معاون وزیر اشاره کرد: اکنون مجموعه شهید چمران و شهید عراقی در خدمت خانواده‌هاست و امروز برای اولین هفته میزبان خانواده‌ها بودیم از ظرفیت مدارس استفاده می‌کنیم و به زودی دستورالعمل این امر را ابلاغ خواهیم کرد. با دعوت از دانش‌آموزان و ارائه کارت برای ورود به مجموعه‌ها به دنبال هیات امنایی شدن مجموعه‌ها نیز هستیم.

وی افزود: درخواست داریم وزارت ورزش و شهرداری‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم به توسعه ورزش همگانی و شهروندی کمک کنیم نیازمند استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بسیجی هستیم اکنون ۳۳ هزار معلم ورزش و حدود ۳۱ هزار هنرآموز تربیت بدنی داریم تامین مالی این طرح از طریق آموزش و پرورش، ظرفیت‌ها و نهادهای انقلابی و فرهنگی‌ همچنین خیرین است.

افزایش نرخ چاقی در ۸ سال گذشته

ستاری فرد درباره آسیب چاقی و‌ کم تحرکی دانش‌آموزان تاکید کرد: در ۸ سال گذشته نرخ چاقی افرایش یافته است؛ اکنون به ازای هر ۴ دانش‌آموز یک دانش‌آموز اضافه وزن دارد بیش از ۶۵ درصد مادران چاق هستند باید این زنگ خطر را درک کنیم. با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به کاهش این امر کمک می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۵ هزار کانون ورزشی داریم باید بتوانیم به ارتقای سلامت جسمی دانش‌آموزان کمک کنیم.

وی همچنین خبر داد آکادمی ملی ورزش دانش‌آموزی با موافقت وزیر آموزش و پرورش در دستور کار است که می‌تواند حلقه مفقوده نظام ورزشی کشور را جبران کند و استعدادهای ورزشی افراد مدیریت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار