راز ماندگاری ذخایر معنوی اعتکاف دعای خیر پدر و مادر است

جوادآباد (پانا) - امام جمعه جوادآباد در پایان مراسم اعتکاف از جوانان خواست تا این ذخایر معنوی خود را حفظ کنند و اگر دچار گرفتاری و مشکلات شدند دست به دامان دعای پدر و مادر شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
راز ماندگاری ذخایر معنوی اعتکاف دعای خیر پدر و مادر است

حجت الاسلام حسین رضاپور، امام جمعه جوادآباد با پایان یافتن مراسم عبادی و معنوی اعتکاف در مسجد اعظم برای جوانان شرکت کننده در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای پاکی دل و جان، نزدیکی بیشتر با معبود، دوری از دنیا و تعلقات آن است و اکنون شما جوانان بعد از این سه روز احساس شعف و بزرگی دل دارید.

وی با اشاره به میلاد امیرالمومنین بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «من و امیرالمومنین پدران این امتیم»، اینک ما هم به عنوان فرزندان این پدران وظایفی داریم که باید به درستی انجام دهیم. در روایات بسیاری از بزرگی حضرت علی(ع) سخن آمده است و گفته شده همه فضائل پیامبران اولو‌العزم در وجود مقدس امیرالمومنین وجود دارد.

امام جمعه جواد آباد ادامه داد: کسی که می‌خواهد علم آدم را بفهمد و تقوای نوح و حلم حضرت ابراهیم، هیبت حضرت موسی و عبادت حضرت عیسی را ببیند نگاه به چهره امیرالمومنین کند تا همه فضائل خاص پیامبران را ببیند. یک روایت از پیغمبر است که هر وقت علی (ع) فضائل خود را آشکار کند، مردم دسته دسته در مقابل او سجده می‌کنند.

حجت الاسلام رضاپور از فضائل حضرت علی (ع) در هنگام تولد و بیعت با پیامبر و شجاعت ایشان در جنگ بدر، احد، خیبر و خندق را بیان کرد و از ۲۳ سال خانه نشینی حضرت علی(ع) نیز سخن گفت و افزود: خلافت ایشان که در اوج بی عدالتی جامعه مسلمین در زمان خلیفه سوم به وجود آمده بود؛ وقتی علی به خلافت رسید که عده‌ای در فقر مطلق بودند و عده ای در اوج ثروت و قدرت و حضرت علی (ع) کاری کرد که بعد از چهار سال و نیم در کوفه هیچ فقیری وجود ندارد و کسی نیست که خانه نداشته باشد.

وی از جوانان خواست این حال خوب را برای تمام عمر حفظ کنند و امیرالمومنین را الگوی خود قرار دهند و در زندگی هر کجا که گرفتار شدند دست به دامان دعای خیر پدر و مادر شوند.

خبرنگار دانش‌‌آموز: مهدیار اردستانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار