افتتاح مرکز بازسازی‌شده مشکلات ویژه یادگیری منطقه 18 تهران

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه کشور، ساختمان مرکز آموزشی و توان‌بخشی مشکلات ویژه یادگیری شماره ۴ منطقه ۱۸ تهران که توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران سپاه محمد رسول‌الله (ص) بازسازی کامل شده است، افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز بازسازی‌شده مشکلات ویژه یادگیری منطقه 18 تهران

حمید طریفی حسینی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) و تقدیر از فعالیت جهادی قرارگاه بازسازی جنوب غرب تهران گفت: انقلاب اسلامی یک حکومت مردم پایه و مردم بنیان بود که به همت رهبر کبیر انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد و مهم‌ترین رسالت شکل‌گیری نظام اسلامی، زمینه‌سازی و تمهید شرایط رشد و تعالی آحاد جامعه به سمت قرب الهی و رسیدن به حیات طیبه بود.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش هم وظیفه نظام تعلیم‌وتربیت فراهم‌کردن زمینه‌های تحقق مراتبی از حیات طیبه ذکر شده است لذا نظام تعلیم‌وتربیت هم هدف برای انقلاب اسلامی است و هم وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است.

معاون وزیر با تاکید بر نقش مردم در نظام تعلیم‌وتربیت گفت: مردم هم حق مشارکت در نظام تعلیم‌وتربیت دارند و هم تکلیف شرعی برای مردم است که در آن مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز مدل موفقی از مشارکت مردم در تعلیم‌وتربیت هستند گفت: بیش از ۷۰ درصد مدارس استثنایی و ۳۰ درصد مدارس عادی توسط خیرین ساخته شده است و خیرین همواره در کنار آموزش‌وپرورش بوده‌اند.

وی افزود: مدل موفق دیگر که در این سال‌ها شاهد آن بودیم شکل‌گیری گروه‌های جهادی در بدنه آموزش‌وپرورش و بقیه بخش‌های کشور است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه توسعه عدالت تربیتی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش است گفت: با الگوبرداری از فعالیت‌های جهادی در کشور قرارگاهی نیز در وزارت آموزش‌وپرورش باهدف توسعه عدالت تربیتی و عدالت ترمیمی در مناطق محروم تشکیل شده است.

وی خواستار استفاده بیشتر بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش از ظرفیت نیروهای جهادی شد و گفت: گروه‌های جهادی ظرفیتی بی‌بدیلی در آموزش‌وپرورش هستند که هم می‌توان از این ظرفیت نهایت بهره را برد و هم با الگوبرداری از این گروه‌ها، نذر خدمت را در بین مدارس و فرهنگیان ترویج داد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه با بیان اهداف مراکز مشکلات ویژه یادگیری گفت: مراکز مشکلات ویژه یادگیری یکی از تخصصی‌ترین مراکز در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی هستند که به دانش‌آموزان عادی خدمات ارائه می‌دهند و مهم‌ترین رسالت این مراکز کیفیت‌بخشی و توسعه عدالت آموزشی در مدارس عادی است. این مراکز علاوه بر رفع مشکلات یادگیری دانش‌آموزان وظیفه آموزش و توانمندسازی والدین و معلمین را نیز برعهده دارند.

سردار حزنی دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه کشور نیز در این مراسم گفت: قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه کشور این آمادگی را دارد که مدارس نیازمند به بازسازی را با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بازسازی کند.

وی تصریح کرد: مرکز بازسازی شده مشکلات ویژه یادگیری منطقه ۱۸ تهران نمونه‌ای از کارگروهی است که برکات آن به دانش‌آموزان نیازمند خواهد رسید.

شایان‌ذکر است در این مراسم از اعضای قرارگاه محرومیت‌زدایی غرب تهران سپاه محمد رسول‌الله (ص) تقدیر به عمل آمد. این قرارگاه علاوه بر فعالیت‌های جهادی تاکنون ۳۹۲ پروژه عمرانی را به انجام رسانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار