دومین جشنواره زغال اخته در شهرستان كلیبر برگزار می شود

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: دومین جشنواره زغال اخته 18 شهریور ماه در کلیبر برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، تراب محمدی افزود: منطقه نمونه گردشگری قلعه دره سی كلیبر میزبان این جشنواره یك روزه خواهد بود.

محمدی گفت: منطقه زیبای ارسباران در تابستان امسال به شكل شگفت آوری با افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی مواجه بوده است .

وی خاطرنشان كرد: علیرغم افزایش مراكز اقامتی و كمپ های گردشگری در آن منطقه ، استقبال به صورتی بوده كه با اشغال بیش از 100 در صدی این مراكز مواجه بوده ایم .

وی تاكید كرد : سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در استان و به ویژه در منطقه ارسباران افزایش یافته و این افراد نتایج خوبی از این سرمایه گذاری حاصل كرده اند .

محمدی تشریح كرد: جشنواره های مختلف آداب و رسوم ، غذا و میوه ها از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به منظور معرفی جاذبه های گردشگری مناطق استان و برای جذب گردشگر بیشتر برگزار می شود . همچنین برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای بیشتر پربارترکردن و جذاب تر کردن محتوای این جشنواره ها پیش بینی شده است .

محمدی در پایان در خصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت : با توجه به حضور گسترده گردشگران در استان آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران به ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی در این فصل ویژه درمنطقه ارسباران و شهرستان کلیبرو فرا رسیدن فصل برداشت زغال اخته ، این زمان برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است .

گفتنی است، جشنواره یك روزه زغال اخته بعد از ظهر روز دوشنبه 18 شهریورسال جاری در منطقه نمونه قلعه درسی كلیبر توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با حضور مدیران ارشدکشوری و استانی ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان برتر زغال اخته منطقه ، هنرمندان ، علاقه مندان و گردشگران برگزارمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار