القاصی‌مهر: باید فضاسازی‌ها را از زندان‌های تهران دور کرد

تهران (پانا) - رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این موضوع که فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد گفت ورود و نظارت در مجموعه قضائی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعا می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات دشمن را کنترل کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
القاصی‌مهر: باید فضاسازی‌ها را از زندان‌های تهران دور کرد

به گزارش روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، القاصی مهر با یادآوری اهداف زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی گفت: اصالت زندانبانی در نظام ما متفاوت از دیگر کشورهاست. زندانبانی اسلامی مبتنی بر فرمایش حضرت امام (ره) باید تحول به سمت دانشگاه و آموزشگاه باشد یعنی اصلاح، تربیت و تغییر فرد و بازگشت او به زندگی شرافتمندانه را ببینیم.
رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های رؤسای محترم قوه قضائیه از گذشته تاکنون بر اساس آموزه‌ها و فلسفه دین اسلام و توجه به کرامت انسان و ارزش های ذاتی او بوده است و طی این سال‌ها نیز شاهد دوره تکاملی در حوزه زندان و زندانبانی هستیم.
القاصی مهر با تاکید بر این موضوع که فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد گفت: ورود و نظارت در مجموعه قضائی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعا می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات دشمن را کنترل کرد.
وی تأکید داشت: زمینه‌سازی برای بازگشت انسان‌های خطاکار مطابق با قانون به وسیله اصلاح و تربیت به جامعه، در سرلوحه سیستم قضائی دیده می‌شود.
عضو شورای عالی قوه قضاییه گفت: رویکرد دستگاه قضایی در زندانبانی امری نجات بخش است و در تمام رده‌های مدیریتی و سطوح قضائی این نگاه دیده می‌شود و نگاه علمی و انسانی در این موضوع ، بسیار مؤثر است و می‌تواند اهداف عالیه را در سطوح زندان‌ها اجرایی و عملیاتی کند.
القاصی مهر با قدردانی از حمایت‌های ریاست قوه قضائیه گفت: در این دوره تحولی نگاه رئیس محترم قوه قضائیه به زندان و زندانبانی همواره نگاهی عمیق، همه‌جانبه و کاملاً اصلاحی و تربیتی است.
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تأکید بر ارتقا تحولات زندانبانی در دوره جدید گفت: اتفاق خوبی است که امروز به مدیران درونی سازمان اعتماد می‌شود و این تغییرات نشان از اهمیت دادن به سرمایه‌های سازمان زندان‌هاست.
ورود افراد به زندان‌ها را آخرین چاره بدانیم
وی تأکید کرد: باید ورودی به زندان‌ها را کنترل کرد تا جایی که زندان آخرین نقطه و چاره کار باشد. باید به گونه‌ای مدیریت کرد که فرد به زندان منتقل نشود.
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در دستگاه قضا سعی کردیم در بازدید قضات به زندان‌ها، کاری کنیم که منظومه فکری آنان نسبت به زندان و زندانی تغییر کند تا در آراءشان نیز شاهد تغییر باشیم.
القاصی‌مهر گفت: فضاسازی‌ها را باید از زندان‌های تهران دور کرد. علاوه بر اینکه ورود و نظارت ما در مجموعه قضائی و زندان هرچه بیشتر باشد، قطعاً می‌تواند آسیب‌ها و تهدیدات طراحی‌شده دشمن را کنترل کرد.
وی اذعان داشت: یکی از کانون‌های مورد توجه دشمن همین محیط زندان‌های تهران و خصوصاً بازداشتگاه اوین است که لازم است با یاری رساندن به سازمان زندانها در تصمیمات با تدبیر و دقت عمل کنیم.
القاصی‌مهر در پایان گفت: باید امور زندان‌ها به خوبی رصد شود خصوصاً لازم است در مورد طولانی شدن نگهداری متهمین علت‌یابی گردد
وی گفت: یکی از اولویت‌های کاری را باید حساسیت نسبت به زندانیان تحت قرار و متهمینی دانست که در فرآیند رسیدگی و بازداشت با اطاله زمان مواجه شدند و خود زندان باید در این حوزه مطالبه‌گر باشد.
وی افزود: شبکه‌های معاند به دروغ دائماً به حوزه زندانبانی دامن می‌زنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار