مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد:

تمدن نوین ایرانی، در دست جوانان است

نظرآباد ( پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد عنوان کرد تمدن نوین ایرانی،در دست جوانان است.

کد مطلب: ۱۲۵۵۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تمدن نوین ایرانی، در دست جوانان است

مسعود مهران نیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد ضمن تبریک دهه فجر و ۲۲ بهمن ماه گفت: برنامه های شهرستان نظرآباد برای دهه فجر حول سه محور اساسی انجام شده است. اولین محور روایتگری و تبیین ریشه های انقلاب اسلامی ایران، چیستی و چرایی انقلاب و دستاوردهای انقلاب است. دوم محور مد نظر ما بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان و سومین محور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای محور مقاومت، شهید سلیمانی بوده است.

وی افزود: برنامه هایی که در این ایام اجرا می شوند باید ویژگی هایی از جمله شورانگیزی و شعور آمیزی را دارا باشند. یعنی برنامه هایی که باعث ارتقای سطح شعور و فهم دانش آموزان و برنامه هایی که باعث ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان شود.

مهران نیا در ادامه اظهار کرد: برنامه هایی از جمله یاوران انقلاب، مدرسه انقلاب و نمایشگاه انقلاب که با همت تشکل های دانش آموزی از جمله سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، هلال احمر و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی اجرا شده است.

وی با اشاره به طرح لاله های روشن اضافه کرد: هدف از این طرح آشنایی دانش آموزان با سیره و روش شهدا و تجلیل از خانواده محترم شهدا بوده است و در این زمینه دیدار با خانواده شهدای دانش آموز و شهدای فرهنگی و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به صورت یادواره شهدا در هر مدرسه برگزار شد.
مهران نیا بیان کرد: از جمله دیگر برنامه های این شهرستان در راستای مسابقات قرآن، دانش آموزان و فرهنگیان، مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره علمدار، مسابقات ورزشی به صورت رشته های فردی و تیمی برای فرهنگیان و دانش آموزان عزیز برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد تصریح کرد: نمایشگاه‌ هایی با عنوان روایتگری انقلاب که در آن دانش آموزان خود برنامه های روند پیروزی انقلاب از سال ۱۳۴۰ تا سال ۱۳۵۷ را روایت می کردند که نام آن کوچه انقلاب بود و بسیار اثربخش بود.

وی با اشاره به شرایط بیماری و مجازی بودن تحصیل دانش آموزان گفت: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله پیام رسان دانش‌آموزی شاد برنامه های بسیار خوبی در نظر گرفتیم. از جمله بازخوانی سرودهای انقلابی در قالب ویدیو، پادکست و ویدئوکست، مسابقه عکاسی، زنگ انقلاب، مسابقات دلنوشته و نامه ای به امام و انشانویسی را برای دانش آموزان عزیز در فضای مجازی تدارک دیدیم.

مهران نیا با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در پایان افزود: تمام توصیه ها و انتظاراتی که مقام معظم رهبری داشتند از جوانان است و من نیز از جوانان می خواهم نقش محوری خود را در راستای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی هر چه پررنگ تر ایفا کنند. امروز دانش‌آموزان باید با ثابت قدمی در راه اهداف آرمان‌های امام راحل و کسانی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند با حرکت در مسیر اخلاق و درس خواندن باعث جلب اعتماد به جوانان شوند تا شاهد دوران تمدن نوین ایرانی باشیم.

خبرنگار: محدثه حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار