برگزاری کارگاه آموزش خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان خراسان‌شمالی

بجنورد (پانا) - یک دوره کارگاه آموزش مقدماتی خبرنگاری، مصاحبه و گزارش نویسی، در دو روز جداگانه ویژه دانش آموزان دختر و پسر، به صورت تدریس همزمان حضوری در سالن اجتماعات سازمان دانش‌آموزی و بصورت غیرحضوری در فضای مجازی شاد، در سطح استان خراسان‌شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزش خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان خراسان‌شمالی

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه، آموزش و تربیت دانش آموزان خبرنگار، جهت فعالیت در خبرگزاری پانا، در سطح استان خراسان شمالی است.

مجید مصباح با اشاره به شعار سازمان دانش آموزی کشور، هر مدرسه یک خبرنگار، افزود: دانش آموزان آموزش دیده در این کارگاه می توانند با انعکاس فعالیت های آموزشی و پرورشی شهرستان خود در قالب خبر، گزارش و مصاحبه با افراد برجسته، مدیر، معاونین، کارشناسان اداره آموزش و پرورش، کادر اجرایی مدرسه، انجمن اولیاء‌ و مربیان، دبیران و دانش آموزان نمونه، منتخبین تشکل های دانش آموزی پیشتازان، شورای دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، انجمن اسلامی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی، المپیادی ها، جشنواره ها، شاگرد اول ها، برگزیدگان مسابقه های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اردوها، بازدیدها، نمایشگاه ها و... و ارسال آن به خبرگزاری پانا در مرکز استان، همکاری افتخاری داشته باشند.

وی گفت: بسیاری از خبرنگاران، مصاحبه گران و گزارشگران فعلی رسانه های جمعی کشور، آموزش های مقدماتی خود را در خبرگزاری پانا فرا گرفته و در این حرفه مشغول به اطلاع رسانی در جامعه هستند.

مسئول خبرگزاری پانا در خراسان شمالی نیز گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این کارگاه نمونه اخبار، مصاحبه و گزارش های خود را تا پایان بهمن ماه سال جاری جهت ثبت نمره آزمون عملی و صدور گواهینامه به سازمان دانش آموزی استان ارسال کنند.

راضیه یاوری سرفصل های تدریس شده در این کارگاه را، اصول و روش های گردآوری خبر، فنون مصاحبه، گزارش نویسی، عکاسی در خبر، اخلاق و مزایای خبرنگاری، معرفی کتاب، لوازم کار و... اعلام کرد.

وی افزود: تدریس این دوره از کارگاه دو روزه را، حسینعلی ظفری و ام البنین ملاعلی نژاد از مدرسان سازمان دانش آموزی و خبرنگاران افتخاری خبرگزاری پانا در خراسان شمالی بر عهده داشتند.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار