تمساح گاندو به شبکه «شما» می آید

خبرگزاری پانا: مستند «گاندو» به کارگردانی مازیار مشتاق گوهری از شبکه شما به روی آنتن می رود.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، «گاندو» (تمساح پوزه کوتاه تالابی استان) به کارگردانی «مازیار مشتاق گوهری» مقام نخست در بخش رسانه های دیداری جشنواره رسانه و محیط زیست کشور، را بدست آورده است و از امروز 15شهریور جمعه ها رأس ساعت 22:45 از آنتن شبکه سراسری پخش می شود.

فیلم مستند «گاندو» (تمساح پوزه کوتاه تالابی استان) به کارگردانی «مازیار مشتاق گوهری» زندگی تمساح ایرانی را روایت میکند و درباره زندگی و حیات تمساح پوزه کوتاه در مرکز سیستان و بلوچستان است.

مازیار مشتاق گوهری، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «گاندو» است و در این مستند چگونگی حضور تمساح پوزه کوتاه ایرانی در منطقه، شیوه تولید مثل، چگونگی تغذیه، جابه جائی و تغییر مکان، لانه سازی وتاثیرات محیطی بر زندگی این حیوان را بررسی و به تصویر کشیده شده است.

بازسازی بخش‌هایی از مستند «گاندو» با استفاده از تکنیک انیمیشن بوده است، این مستند جذاب و تماشائی در سه قسمت ۳۰ دقیقه‌ای شبکه‌ سراسری شما پخش خواهد شد. این مستند را داود نماینده گویندگی کرده است و علیرضا عصمت‌پناه و محمودآتش‌روز تصویربرداری این مستند را انجام داده‌اند.

زیستگاه این تمساح که در زبان محلی به گاندو معروف است در حوالی سد پیشین، رودخانه سرباز و منطقه باهوت کلات چابهار است.

مستند«گاندو» رتبه نخست جشنواره رسانه و محیط زیست کشوررا کسب کرده است.

این مستند در سه قسمت بررسی «حیات، توالی و بقا» گونه تمساح پوزه کوتاه تالابی سیستان و بلوچستان تولید شده است. تمساح پوزه کوتاه تالابی گونه ای منحصر به فرد که تنها زیستگاه آن محدود به منطقه جنوب شرق بلوچستان است. زیستگاه اصلی این تمساح ۳۸۰هزار هکتار مساحت دارد که بخشی از آن در چابهار و بخش دیگر آن در شهرستان ایرانشهر قرار دارد. این مناطق با نام منطقهٔحفاظت شدهٔگاندو تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران قرار دارند. بیشتر این تمساح‌ها در برکه‌های میان راسک و باهوکلات و باتلاق‌های دلگان و کلانی (در جنوب استان سیستان و بلوچستان) متمرکز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار