سخنگوی دولت در پاسخ به پانا:

دولت بار مالی لایحه رتبه‌بندی را پذیرفته است

باید منتظر باشیم و ببینیم مجلس چه راهکاری برای حل رفع ایرادات شورای نگهبان تدبیر خواهد کرد

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت رسماً اعلام کرد که بار مالی لایحه رتبه‌بندی را پذیرفته است، گفت باید منتظر بود و دید مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل با پشتوانه و اعتبارات لازم تدبیر خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت بار مالی لایحه رتبه‌بندی را پذیرفته است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام الله مبارک دهه فجر در پاسخ به سؤال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه «بخشی از اشکالات و ابهامات شورای نگهبان ناظر به مواردی بوده که در مجلس به لایحه اضافه شده است. به گفته سخنگوی شورای نگهبان «بار مالی مصوبه در حد لایحه دولت، تامین شده است اما نسبت به مواردی که در مجلس به لایحه اضافه شده، واجد ایراد است.» نمایندگان برای تامین بار مالی مواردی که خود به لایحه اضافه کرده‌اند، گفته‌اند که در حال رایزنی با دولت برای تامین آن هستند؛ آخرین اقدام دولت در این زمینه چه بوده و آیا دولت تعهدی بیشتر از ۲۵ هزار میلیارد تومان را هم پذیرفته است؟ موارد اضافه شده از سوی نمایندگان به لایحه، نیازمند تامین چه مبلغی است؟» اظهار کرد: در خصوص پیشنهادهای مجلس بنده پاسخگو نیستم. مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌بینی‌هایی را در این خصوص اعلام کرده است.

وی افزود: علیرغم اینکه این لایحه بدون انجام کار کارشناسی لازم در روزهای پایانی دولت قبل به مجلس داده شده بود، اما با توجه به جایگاه این قشر فرهیخته این دولت با متن لایحه دولت قبل موافقت کرد و بار مالی را پذیرفت. دولت رسماً نیز این موضوع را اعلام کرده است. باید منتظر باشیم و ببینیم مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل با پشتوانه و اعتبارات لازم تدبیر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار