آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از آخرین پیگیری‌ها برای رتبه‌بندی تا چگونگی ارائه آموزش‌ها در مدارس

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش با اخبار خوش وزیر آموزش و پرورش مبنی بر دریافت حقوق و بیمه کامل برای نیروهای خرید خدمت و موضوعات مرتبط با رتبه‌بندی معلمان و تامین اعتبار برای این طرح همراه بود.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
از آخرین پیگیری‌ها برای رتبه‌بندی تا چگونگی ارائه آموزش‌ها در مدارس

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته با حضور در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش درباره طرح رتبه بندی بیان کرد: رتبه بندی یکی از بخش‌های مهم سند است یکی از دلایل اجرا نشدن آن اجرا نشدن سند است هدف آن ارتقای صلاحیت‌های معلمان برای ارتقای کیفیت نظام تربیتی است.

وی در این برنامه با اعلام اینکه خرید خدماتی‌ها حقوق و بیمه کامل دریافت خواهند کرد ادامه داد: به دنبال تامین اعتبار رتبه بندی هستیم برای سال آینده منابع پایدار و ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده چراکه دولت و رییس جمهور نیز به این امر اهتمام ویژه دارند.

نوری همچنین خبر داد جلسه ویژه ای برای رتبه بندی برگزار شده است اما ما نیز تلاش داریم ایراد تامین مالی رتبه بندی را برای ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ برطرف کنیم.

گفتنی است حبیب‌اله دهمرده عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس از آخرین پیگیری‌ها برای این طرح خبر داد که رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت اجرای لایحه رتبه‌بندی در نشست کمیسیون تلفیق تصویب شده است.

اعلام جزئیات «شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس»، دیدار وزیر آموزش و پرورش با «نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد»، تمدید زمان ارسال آثار به دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند تا 30 بهمن، اضافه شدن «کلاس‌های آنلاین» به شبکه شاد و برگزاری آیین بهره‌برداری از ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور از دیگر اخبار مهم هفته گذشته آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش رو اخبار دیگر مهم وزارت آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

ریشه‌کنی بی‌سوادی به برکت انقلاب اسلامی

شاپور محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به بیان دستاوردهای این سازمان و میزان باسوادی افراد در سال‌های پس از انقلاب اسلامی پرداخت.

وی ادامه داد: بسیج ریشه‌کنی بی‌سوادی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های نخست تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی آغاز شد و میزان باسوادی افراد در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به 42.5 درصد افزایش یافته است.

جزئیات راه‌اندازی «بسته جشن ملی 1400» در پیام‌رسان شاد

علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی از ایجاد «بسته جشن ملی 1400» در پیام‌رسان شاد خبر داد که کانال‌های مختلفی را دربردارد.

رمضانی با اعلام شرایط برگزاری اردوهای دانش‌آموزی از آغاز به کار سامانه اردویی دانش‌آموزی خبر داد و گفت از این پس برگزاری اردو در سطح شهرستان نیازمند اخذ «مجوز» و برگزاری اردوی خارج از استان نیازمند اخذ «کد اردویی» است.

وی همچنین بیان کرد مخاطبان می‌توانند در ایام دهه فجر با دنبال‌ کردن کانال‌های این بسته، اطلاعات خود را درباره رویدادهای انقلاب، دستاوردهای آن و رژیم پهلوی بالا ببرند.

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 نقطه عطفی در خیزش‌های اسلامی صده اخیر است

سازمان دانش‌آموزی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی ایران، بیانیه‌ای منتشر کرد.

مدارس نباید به صورت کلی تعطیل شوند

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین افتتاح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان گفت در آخرین جلسه در هیات دولت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اعلام شد تعطیلی مدارس باید به صورت منطقه‌ای باشد اما در مکان‌های پرخطر مدارس تعطیل شود؛ نباید به طور کلی مدرسه را تعطیل کرد.

وی اضافه کرد: تعطیلی مدارس به صورت منطقه‌ای باشد و در مکان‌های پرخطر تعطیل شود، نباید مردم با شایعات و تصمیمات اشتباه سرگردان شوند چراکه درصد واکسیناسیون دانش‌آموزان در ایران از سایر کشورها بیشتر است.

مدارس باید زیست‌بوم کارآفرینی شوند

وزیر آموزش و پرورش همچنین در هفته گذشته در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر بحث ارتقای کارآفرینی دانش‌آموزان گفت باید ساحت‌های اقتصادی، حرفه‌ای، علمی و فناوری کودکان را ارتقا داد و برای این امر برنامه‌ریزی مدونی داشت.

نوری همچنین اضافه کرد: مهارت‌آموزی و کارآفرینی باید از دوره ابتدایی شکل بگیرد.

آغاز آموزش سراسری 54 هزار «دانش‌آموز خبرنگار»

فرشته مرادی مدیرعامل خبرگزاری پانا از برگزاری فاز چهارم آموزش دانش‌‌آموزان خبرنگار خبر داد و گفت از اول هفته فاز چهارم آموزش دانش‌آموزخبرنگاران پانا به صورت سراسری در کشور آغاز شده و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.

مرادی ادامه داد: ماموریت خبرگزاری پانا برای آموزش خبرنگاری به 110 هزار دانش‌آموز، یعنی «هر مدرسه یک خبرنگار دانش‌آموز»، تا افق 1404 به سرانجام خواهد رسید.

افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش‌آموزان با مصوبه هیات وزیران

با پیگیری‌های یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آیین‌نامه اجرایی قانون انتقال مراقبان سلامت مدارس در جهت افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش‌آموزان اصلاح و مصوب شد.

برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دستورالعمل‌های ستاد کرونا، ملاک آموزش و پرورش است

مصطفی بابایی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در پیامی توئیتری نوشت:

برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ملاک آموزش و پرورش است.

بحثی که مطرح شده این است که شاید طی این دو سال دستورالعمل‌ها سختگیرانه بوده و ما از طرف دیگر بام افتاده ایم؛ چون در حالی که مدارس در همه دنیا باز هستند ما کماکان بر طبل تعطیلی می‌کوبیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار