ادارات دورکار می‌شوند؟

تهران (پانا) - عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت دو هفته دیگر کشور وارد پیک وحشتناک امیکرون خواهد شد اما این پیک زودتر شروع شده است لذا باید محدودیت‌ها افزایش پیدا کند و کارمندان دورکار شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ادارات دورکار می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، میزان ابتلا به سویه امیکرون در حال افزایش است و گفته می‌شود سرعت شیوع این سویه جدید، دو برابر سویه دلتاست. ظرف دو هفته تعداد شهرهای قرمز به ۱۲۰ شهر رسیده و حالا برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار اعمال محدودیت‌های کرونایی هستند.

مینو محرز اعلام کرده پیش‌بینی ما این بود که تا دو هفته دیگر به پیک وحشتناک امیکرون برسیم اما این روند خیلی سریع در حال طی شدن است. برای همین باید برخی محدودیت‌ها برگردد.

محرز گفته: باید از هر گونه تجمعی جلوگیری شود، محدودیت‌های کرونایی افزایش یابد، دورکاری‌ها مجددا اعمال شوند و با توجه به بالا رفتن سرعت شیوع این سویه مدارس و دانشگاه‌ها فعلا به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دهند تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود.

یکی از درخواست‌های این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، دورکاری ادارات و کارمندان و مجازی شدن آموزش است. اما آیا ممکن است ادارات دورکار شوند؟

پیش از این در موج پیشین کرونا، ادارات دولتی با یک یا دو سوم نیرو کار می‌کردند و تعدادی از کارمندان دورکار بودند. اما در سویه جدید، بحث دورکاری کارمندان ادارات مطرح نشده است.

قرار بود امروز، شنبه، ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه تشکیل بدهد و درباره محدودیت‌های کرونایی جدید تصمیم بگیرد. این جلسه تشکیل شد. اما رئیس جمهور در این جلسه اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی مانند گذشته جنبه عمومی و سراسری ندارد. بلکه مسئولان هر استان درباره محدودیت‌هایی که باید وضع شود، تصمیم‌گیری می‌کنند.

به عبارتی تصمیم‌گیری درباره محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی و دورکاری در هر استان به مسئولان همان استان سپرده شده است.

پیش از این هم مساله بازگشایی مدارس مطرح بود. اما با شیوع سویه امیکرون آموزش حضوری کنسل شده و تصمیم‌گیری درباره برخی از دانشگاه‌ها به روسای آن واگذار شده است.

اما تاکنون هیچ خبری درباره تعطیلی و دورکاری کارمندان در شهرهای مختلف مطرح نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار