آیت‌ الله رئیسی در تماس تلفنی نخست وزیر عراق:

مشکلات منطقه ناشی از زیاده‌خواهی‌ آمریکاست

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق تلفنی گفت‌وگو کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات منطقه ناشی از زیاده‌خواهی‌ آمریکاست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت الله سیدابراهیم رئیسی ظهر شنبه در تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، با بیان اینکه گسترش و تعمیق روابط بین دو کشور همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده، افزود: در رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه، عراق جایگاهی ممتاز دارد.

رئیس جمهوری افزود: یک حکومت قدرتمند و منسجم و یک جامعه قوی و متحد در عراق همواره مورد تاکید ایران بوده است.

رئیسی با اشاره به اینکه تهران و بغداد در مقابله با گروه‌های داعشی و تکفیری تجربه موفقی داشتند که می‌تواند در عرصه تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای نیز تداوم یابد، اظهار داشت: همه مشکلات و مسائل منطقه قابل حل و فصل است به شرط آنکه مداخله قدرت‌های فرامنطقه‌ای متوقف شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: مشکلات منطقه ناشی از زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها است و اگر ‌‌آنها به شکل واقعی و نه ظاهری از منطقه اخراج شوند، خواهیم دید که خود کشورهای منطقه می‌توانند صلح، ثبات و امنیت را با همکاری یکدیگر در منطقه به طور کامل برقرار کنند.

آیت‌الله رئیسی ضمن یادآوری مصائب و سختی‌های وارده بر ملت یمن، اظهار امیدواری کرد که دولت عراق در این زمینه بتواند پیشرو در ابتکار منطقه‌ای برای رفع محاصره و استیفای حقوق یمنی‌ها باشد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه افزایش سطح تبادلات اقتصادی با ایران برای عراق بسیار اهمیت دارد، افزود: بغداد از سیاست گسترش تعاملات همسایگی و منطقه‌ای ایران کاملا استقبال کرده و امیدواریم سطح همکاری‌ها و مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یافته و تعمیق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار