در گفت‌وگوی پانا با نماینده سابق مجلس بررسی شد؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف پیش رو

ایران اسلامی، امکان تبدیل شدن به تمدن جدید و نوظهور را دارد/ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادره از سوی مقام معظم رهبری چراغ راه آینده شود

تهران (پانا) - نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن مرور دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی تصریح کرد ایران اسلامی، امکان تبدیل شدن به تمدن جدید و نوظهور را دارد اما باید التزام به اصول قانون اساسی و عمل به سیاست‌های ابلاغی رهبری نصب العین مردم و مسئولان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهداف پیش رو

پرویز پیکری - حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسکری در گفت‌وگو با پانا ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: «تاریخ گذشته ایران بویژه در دوران صدساله قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون روشنگری‌ها و مجاهدت‌های چهره‌های نام آشنا و بزرگی بود. کسانی که در نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، نهضت جنگل و نهضت ملی شدن صنعت نفت نقش‌آفرینی داشته و مبارزاتشان بسترساز قیام فراگیر ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) بود. از جمله چهره‌هایی که امام (ره) از ایشان تاثیرپذیری داشت مرحوم آیت الله شهید مدرس بود که در مسیر عدالتخواهی و ضدیت با رضاخان، دستگیر، شکنجه و تبعید و سرانجام به شهادت رسید؛ کسی که سرمشق مبارزات برای روحانیت و متولیان دینی محسوب می‌گشت. او در واقع برخوردار از الگوی مبارزات حسینی با شعار "هیهات منا الذله" بود. در راستای همین مجاهدت دینی بود که جامعیت فکری امام (ره) با کمک کادر تربیت یافته و کارآمد ایشان، پس از چند دهه مبارزات مستمر طاقت‌فرسا و اثربخش، مردم و اقشار مختلف ایران را برانگیخته ساخت و باعث شد انقلاب اسلامی ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی برسد.»

وی ادامه داد: «دستاورد مهم این انقلاب در درجه نخست استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود که با نفی قاطع سلطه قدرت‌های استکباری به‌ویژه آمریکا و رژیم سلطنتی شاه و استقرار جمهوری اسلامی با رای مستقیم مردم حاصل شد.»

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به دیگر دستاوردها در این زمینه اشاره کرد و گفت: «احیای تشیع و الگوی بیداری اسلامی که بزرگترین دستاورد حرکت امام (ره) در راستای شناساندن مکتب تشیع به جهانیان محسوب می‌شود، از دیگر دستاوردهای مهم این انقلاب است. پیوند دین با سیاست از راه عینیت بخشیدن به نظریه ولایت فقیه نیز همینطور. اقتدار اسلامی آن‌هم در کشوری که حیات خلوت آمریکا و اسرائیل محسوب می‌شد و هزاران مستشار نظامی آمریکا در آن، نبض ارتش را به دست گرفته بود و شاه در عمل سرسپرده آنان بود، از جمله این دستاوردها به شمار می‌رود.»

عسکری شکوفایی علمی از راه دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، پرتاب ماهواره، اختراعات نوین در صنایع نظامی، موشک‌های دوربرد نقطه زن و ... و تحول معنوی و استقلال روحی مردم از راه اتکال به خدا و حریت واقعی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و تصریح کرد: «امام ره در این رابطه فرمود: من کرارا این مطلب را گفته‌ام که این نهضت، تحولاتی را آورده است، این تحولات روحی و انسانی است. در نظر من این اهمیتش بسیار بیشتر است از پیروزی در مقابل شاه سابق و قدرت‌های بزرگ. (در جستجوی راه از کلام امام دفتر دهم صفحه ۳۸۱).»

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: «خلاصه سخن اینکه امروزه انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره) و شاگرد نامدارش آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی، چهل و سه سال است با دستاوردها و ویژگی‌های مختص به خودش در دنیا و منطقه نقش‌آفرینی داشته و دارد. می‌توان گفت به برکت این انقلاب در لوای فرهنگ برگرفته از قرآن و عترت، با رهبری کاریزماتیک دینی، دارا بودن سرمایه‌های اجتماعی و قدرت تولید علمی بالا، با تکیه بر پیشینه کهن تمدنی، ایران اسلامی، امکان تبدیل شدن به تمدن جدید و نوظهور را دارد. از نظر اینجانب مشروط بر اینکه:

الف. التزام به اصول قانون اساسی و عمل به سیاست‌های ابلاغی رهبری نصب العین مردم و مسئولان قرار گیرد.

ب. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادره از سوی مقام معظم رهبری چراغ راه آینده شود. این بیانیه با تحلیل گذشته انقلاب و تحلیل وضع موجود، به آینده نگریسته و چراغ راه است. این بیانیه مهم، التزام با نگاه نخبگانی و مدیریت جهادی را طلب می‌کند. مخاطب اصلی، جریان مؤمن به انقلاب و جوان‌های کشورند که ضمن مطالبه‌گر بودنشان، به تبیین و تحلیل علاقه‌مندی دارند و پایه اصلی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی محسوب می‌شوند.

ج. ضرورت بازنگری در گذشته که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته و این بازنگری، در اصول نیست بلکه بازنگری در عمل و اجرا است.

در همین رابطه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیرشان با کارآفرینان کشور فرمود: اگر مسئولان گذشته حوزه اقتصادی درست عمل می‌کردند وضعیت به‌ مراتب بهتر از این می‌شد که هست. امروزه پس از غفلت مسؤلان از سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی و در نتیجه فرصت‌سوزی‌های فراوان، لازم است اقدام‌های جهادی و انقلابی در بهبود اقتصاد و معیشت مردم در اولویت کار مجلس و دولت قرار گیرد و با پرهیز از حالت آزمون و خطا، به تخلفات ناشی از فعل و ترک فعل متصدیان کلان اقتصادی و نیز مفسدین اقتصادی رسیدگی شود تا شفافیت و برون رفت از شرایط فعلی که بسیار کاهنده است حاصل گردد.

د. ساماندهی نظام اجتماعی به منظور تامین عدالت اجتماعی و پیشگیری از گسست اجتماعی، ضرورتی انکارناپذیر است. تبعیض در پرداخت‌ها از راه یکسان‌سازی حقوق کارمندان، اساتید و بازنشستگان، رفع گردد. اما همانطور که آیت الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی در مصاحبه اخیرشان با صدا و سیما گفتند، کارکنان دولت همه اقشار جامعه نیستند و می‌بایست عدالت اجتماعی از راه کاهش شکاف طبقاتی و منطقی ساختن فاصله بین حداقل و حداکثر حقوق و درآمد در میان مردم برقرار شود. فلسفه و دلیل محکم تاسیس و پایداری حکومت، چیزی جز تامین رضایت مردم نیست. تنها در این صورت است که به دیدگاه تمدنی مورد نظر می‌توان امیدوار بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار