از نهضت روشنگری تا اجرای سرود ۱۳۵۷ نفره

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش به بیان برنامه‌های این وزارتخانه به مناسبت دهه مبارک فجر پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
از نهضت روشنگری تا اجرای سرود ۱۳۵۷ نفره

به گزارش مهر، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه به مناسبت دهه فجر گفت: روز ۱۲ بهمن آئین نواختن "زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی" با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در دبستان دخترانه ایمان در منطقه ۱۲ میدان هرندی, همزمان با این برنامه در تمامی مدارس کشور، برنامه زنگ انقلاب اجرا شد.

رمضانی با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا گفت: در روز ۲۲ بهمن در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا موافقت خود را اعلام کند؛ برنامه‌های ویژه ای را برای این روز در نظر داریم. از جمله اجرای سرود ۱۳۵۷ نفره که هر ساله در دهه فجر و در روز راهپیمایی، سرودهای انقلابی خوانده می‌شود. در مسیر راهپیمایی هم غرفه‌هایی از طرف تشکل‌های دانش آموزی، معاونت پرورشی، اداره کل فرهنگی هنری و شورای دانش آموزی ایجاد خواهد شد تا دستاوردها و توانمندی‌های به دست آمده به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قله افتخار بخش دیگری از اقدامات وزارت آموزش و پرورش است، گفت: دستاوردهایی که بعد از انقلاب به دست آمده در قالب پوستر در اختیار تمامی مدارس کشور قرار خواهد گرفت تا وضع فعلی با وضع پیش از انقلاب مقایسه شود. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، نمایشگاه مجازی مدرسه انقلاب را در مقطع متوسطه اجرا خواهد کرد و سازمان دانش آموزی برنامه پویش یاوران انقلاب را در نظر دارد و بسیج دانش آموزی و جوانان هلال احمر نیز برنامه‌های ویژه ای برای دهه فجر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بحث پرسمان دینی و مذهبی در شبکه شاد صورت خواهد گرفت؛ افزود: دانش آموزان می‌توانند سوالات خود را از طریق این شبکه بپرسند تا به دغدغه‌های آنان در همین شبکه پاسخ داده شود. پویش یک میلیون ختم قرآن توسط دانش آموزان سراسر کشور نیز از جمله برنامه‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش است.

رمضانی با اشاره به اینکه نهضت روشنگری در ۱۵ هزار مدرسه متوسطه دوم از جمله فعالیت‌های پیش بینی شده به مناسبت دهه فجر خواهد بود، خاطرنشان کرد: این برنامه نیز با هدف شناسایی دغدغه‌ها و شناخت انقلاب و دستاوردهای آن خواهد بود. بحث دیگر، برنامه لاله‌های روشن است که به گرامیداشت ۴۰ هزار شهید در ۴۰ هزار یادواره، در ۴۰ هزار مدرسه می‌پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار