وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت بهره‌مندی از تخصص جوانان در حوزه‌های سنجش، پژوهش و تولید محتوا

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت بهره‌مندی از تخصص جوانان متعهد و انقلابی در حوزه‌های سنجش، پژوهش و تولید محتوا، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره‌مندی از تخصص جوانان در حوزه‌های سنجش، پژوهش و تولید محتوا

یوسف نوری در آیین تکریم و معارفه رؤسای «سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی» و «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی» اظهار کرد: امروز مصادف با ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی است که به واسطه این انقلاب و به برکت جانفشانی شهیدان، از جمله: 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید، امروز ایران به عنوان یکی از ابرقدرت های جهان پا به عرصه نهاده و همچنان باقدرت درحال پیشروی است.

نوری افزود: با پژوهش و مطالعه در سیره حضرت امام(ره) به این نتیجه خواهیم رسید که امام، بنده خدا بود و چون بنده خدا بود خداوند او را صاحب قدرت کرد و در دنیا به مقامی عظیم و بزرگ رسید.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود می فرمایند: «با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار، به دیدار حق می روم»، بیان کرد: انسان وقتی به اطمینان قلبی می رسد؛ جایگاهی پیدا می کند که می شود او را خدا صدا زد. ذکر خدا در دل انسان، آرامش را ایجاد می کند و امام(ره) و نیروهای راستین ایشان، اینگونه بودند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «نظام تعلیم و تربیت امام خمینی(ره)» و «نظام حکومت داری» ایشان یک حرکت آگاهانه و جدی بود که هم مردم و هم حکومت در آن ذی نفع بودند و به هر دو اهمیت داده می شد و هر یک شاخص های مربوط به خود و جایگاه خود را دارند، لذا اگر ما هم در نظام تعلیم و تربیت که ذیل نظام اسلامی است، الگویی اسلامی و بومی طراحی کرده و براساس آن پیش برویم، نظام تعلیم و تربیت کارآمدی خواهیم داشت و مطمئن باشیم که هرجا از الگوهای غیراسلامی و بیگانه استفاده شده است به ناکارآمدی رسیده ایم.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تلاش کنیم تا از جوانان متعهد و انقلابی در حوزه های پژوهشی و تولید محتوی با نظارت استفاده کنیم.

وی گفت: در حوزه مرکز سنجش، باید این مرکز علاوه بر سنجش به «پایش» هم بپردازد، برای مثال در حال حاضر، موضوعاتی مانند: رتبه بندی معلمان و شرایط همکاران فرهنگی حائز رتبه در این طرح، شاخص های شایستگی مدیران مدارس برای ارتقای کیفیت علمی، آموزشی و تربیتی مدارس، زیرساخت های حذف کنکور و آثار آن بر دانش آموزان، جزو موضوعاتی است که باید پایش شود.

نوری در پایان گفت: این موارد توقع و انتظارات سندتحول بنیادین از دستگاه تعلیم و تربیت است و باید به صراحت و دقت پیگیری و مطالبه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار