افزایش بیماران حاد سرطانی در زمان اپیدمی کرونا

تهران (پانا) - دبیراجرایی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی ضمن اشاره به افزایش بیماران حاد سرطانی در زمان اپیدمی کرونا درباره اهمیت تشخیص زودهنگام و شروع به موقع درمان در بیماران سرطانی گفت که در همه جای دنیا در زمان اپیدمی کرونا درمان‌های مرتبط با سرطان به صورت استاندارد ادامه دارد و ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بیماران حاد سرطانی در زمان اپیدمی کرونا

به گزارش انجمن رادیوتراپی ایران، طیبه طاهری پناه متخصص رادیوتراپی آنکولوژی و دبیراجرایی ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی که در روزهای 27 الی 29 بهمن ماه برگزار می شود، درباره این رویداد اظهار کرد: کنگره امسال با تائید و همراهی انجمن های اروپایی رادیوتراپی آنکولوژی ESTRO و مدیکال آنکولوژی ESMO و با ارائه جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی سرطان در زمینه های مختلف توسط سخنرانان مطرح داخلی و خارجی و به صورت حضوری و وبینار برگزار می‌شود.

طاهری پناه با اشاره به دو مبحث مهم طب تسکینی و تومورهای اطفال در این کنگره، افزود: روش های جدید جراحی آنکولوژی و تکنیک های مدرن رادیوتراپی، داروهای جدید در زمینه درمان سرطان، فیزیک پزشکی، تکنولوژی پرتو درمانی و رادیو بیولوژی و پرستاری شیمی درمانی از مهمترین پنل ها و بخش های این رویداد می باشند.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به هفته جاری که به نام هفته مبارزه با سرطان نامگذاری شده است، گفت: با شیوع و همه گیری کرونا و ایجاد ترس از مراجع حضوری افراد برای تشخیص بیماری و شروع روش های درمانی و همچنین عدم مراجعه برخی از بیماران برای ادامه درمان خود، متاسفانه باعث پیشرفت بیماری در این افراد گشته و همچنین مراجعه دیگر بیماران در مراحل پیشرفته تر را شاهد بودیم.

وی توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام و شروع به موقع درمان های مناسب و تاثیر آن ها بر پیش آگهی بیماران را یادآور شد و ادامه داد: شروع و پیگیری به موقع بیماری در افراد بسیار ضروریست و در نتیجه درمان و طول عمر بیمار بسیار حائز اهمیت است.

طاهری پناه گفت: در همه جای دنیا در زمان اپیدمی کرونا درمان های مرتبط با سرطان به صورت استاندارد و در مواردی با تغییرات کوچکی در پروتکل‌های درمانی ادامه دارد و ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار