معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

توسعه عدالت آموزشی به برکت انقلاب اسلامی

تک‌شیفت شدن بسیاری از مدارس کشور، دستاورد انقلاب اسلامی است/ ساخت فضاهای آمورشی نسبت به قبل از انقلاب، رونق بیشتری گرفته است/ خیرین مدرسه‌ساز پدیده مبارک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد امروزه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان گفت با توجه به توسعه ساخت فضاهای آموزشی، تمام مدارس به صورت تک شیفت و در نوبت صبح دایر هستند و به تعمیق فرایند یادگیری دانش‌آموزان کمک بیشتری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه عدالت آموزشی به برکت انقلاب اسلامی

مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در بحث نوسازی مدارس اظهار کرد: «با پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسعه عدالت آموزشی در سراسر کشور اتفاق افتاد و در دورترین روستاهای مرزی کشور نیز پرچم ایران اسلامی بالای مدارس برافراشته است.»

وی افزود: «امروزه مدارس کشور با تجهیزات و امکانات مناسب در اختیار دانش‌آموزان هستند و دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از امکانات لازم، از تحصیل برخوردار شوند در حالی که پیش از انقلاب و حتی در بحبوحه جنگ تحمیلی برخی از مدارس ۳ تا ۴ شیفته بودند.»

معاون وزیر بیان کرد: «امروزه با توجه به توسعه ساخت فضاهای آموزشی تلاش بر این است تمام مدارس به صورت تک شیفت و در نوبت صبح دایر باشند تا به تعمیق فرایند یادگیری دانش‌آموزان کمک بیشتری شود.»

رخشانی‌مهر ادامه داد: «در این مسیر نیز اقدامات خوب و ارزشمندی انجام شده است و بسیاری از مدارس کشور به صورت تک شیفت پذیرای دانش‌آموزان هستند.»

تعهدات خیرین در بعد از انقلاب به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: «به نسبت رشد جمعیت هم ساخت فضای آموزشی نسبت به قبل از انقلاب چندین برابر رشد داشته و با رشد جمعیت ساخت فضاهای آمورشی رونق بیشتری گرفته است.»

وی ادامه داد: «خیرین مدرسه‌ساز هم پدیده مبارک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هستند که در زمان شروع فعالیت این نهاد مقدس، خیرین در سال ۷۷ با ۱۷ میلیارد تومان میزان تعهد، کار خود را آغاز کردند و تا امروز تعهدات آنان به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.»

معاون وزیر اضافه کرد: «امروزه به سمت ساخت مجتمع‌های بزرگ با امکانات به روز رفتیم. مدارس اکنون دارای کارگاه، سالن ورزشی، کتابخانه، سایت کامپیوتر، اتاق بازی و آزمایشگاه هستند و دانش‌آموزان وارد فضایی می‌شوند که می‌توانند فرایند آموزش را به راحتی طی کنند. همچنین مدارس به محلی برای تامین رضایت دانش‌آموزان تبدیل می‌شوند تا آنان دوست نداشته باشند از مدارس خارج شوند.»

رخشانی مهر در پایان خبر داد تاکنون ۴۳ مجتمع آموزشی بزرگ ساخته شده و ما به این هدف رسیده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار