در جلسه شورای آموزش و پرورش دشتستان عنوان شد:

شورای آموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد تصمیم‌گیری برای تحقق مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش است

دشتستان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش دشتستان شورای آموزش و پرورش را بزرگترین، مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد تصمیم‌گیری برای تحقق مشارکت و نظارت توأمان مردم در امر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد این شورا می تواند با بررسی نیازها و برنامه‌ریزی‌های دقیق در راستای پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم و تربیت منشا خدمات ارزنده ای شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شورای آموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد تصمیم‌گیری برای تحقق مشارکت مردم در امور آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با حضور اعضاء و معاون متوسطه اداره کل، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی استان و مدیران راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی و اداره ثبت دشتستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

سرپرست فرمانداری دشتستان در این جلسه با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در مسائل بین المللی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را در سطح منطقه و جهان بوجود آورد و باعث شد که نگاه ویژه ای به این انقلاب صورت گیرد.

صادق بوستانی اظهار کرد: توجه و نگاهی که در رسانه های بین المللی به ایران وجود دارد نسبت به هیچ یک از کشورهای دنیا نیست چون کشور عزیزمان با توجه به مسائل ژئوپولتیک و جغرافیایی و پتانسیل های عظیم آن در قلب جهان واقع شده است.

وی ادامه داد: مسائل و منابعی مانند وجود منابع عظیم نفت و گاز، تنگه ها و آبراهه های حساس بین المللی و همچنین نقش ایران در شکل گیری جبهه مقاومت باعث شده که نگاه ویژه ای به این قسمت از جهان صورت گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: در این ایام باید دستاوردهای بزرگ این نظام و این انقلاب در مدارس برای دانش آموزان بیان شود و آنان را با نعمت بزرگ این انقلاب آشنا کرد.

بوستانی پیشرفت های مختلف علمی کشور در زمینه های گوناگون را به برکت این انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: گرچه هنوز هم مشکلاتی در سطح جامعه وجود دارد ولی پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی مانند وجود امنیت و توسعه پایدار و رشد علمی در کشور را در پی داشته است.

وی در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به آموزش و پرورش که دستور کار این جلسه بود، گفت: در بحث تامین اعتبار نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش دارم و با جلسه ای که با مدیرکل آموزش و پرورش خواهیم داشت مسائل مربوط به کمبود نیروی انسانی را هم مطرح و برای رفع آن اقداماتی صورت می دهیم.

سرپرست فرمانداری دشتستان افزود: وضعیت کرونایی شهرستان مطلوب نیست و این شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است که برای جلوگیری از تلفات انسانی بخش هایی از بیمارستان مهر و کیلینیک تامین اجتماعی را برای موارد کرونایی در نظر گرفته ایم.

بوستانی شورای آموزش و پرورش را بزرگترین نهاد تصمیم گیری در آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: باید نگاه ویژه ای نسبت به این شورا برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش داشته باشیم و مصوبات آن به جد پیگیری و اجرایی شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: چنانکه مستحضرید آموزش و پرورش یکی از بزرگترین نهادهایی است که وظیفه و رسالت آموزش عمومی و تربیت نسل آینده ساز مملکت را برعهده دارد، بنابرین شایسته است تا از تمام ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف آن استفاده شود.

سهراب باقری شورای آموزش و پرورش را بزرگترین و مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد تصمیم‌گیری برای تحقق مشارکت و نظارت توأمان مردم در امر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: این شورا می تواند با بررسی نیازها و برنامه ریزی های دقیق در راستای پیشبرد اهداف مقدس دستگاه تعلیم و تربیت منشا خدمات ارزنده ای شود.

وی با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر برنامه محوری فصل الخطاب همه ماست، افزود: در هیچ کاری بدون برنامه ریزی نمی توان به نتیجه مطلوب رسید، بنابراین داشتن نقشه راه برای رسیدن به اهداف و برنامه بسیار ضروری است. پس این شورا باید با برنامه محوری گره گشای مشکلات آموزشی و پرورشی مدارس باشد.

رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: در خصوص واریزی های 3% از سهم آموزش و پرورش توسط شهرداری ها، متاسفانه آمار خوبی در دست نداریم و لازم است شهرداری های این شهرستان نسبت به پرداخت عوارض نهایت تلاش خود را داشته باشند.

محمدمهدی ملاکی خاطرنشان کرد: شهرداری ها براساس تعهدات قانونی که دارند نسبت به پرداخت سهم آموزش و پرورش عوارض دریافتی اقدام کنند تا بتوانیم بستر رشد آموزشی و علمی شهرستان را فراهم کنیم.

وی گفت: در بحث مدارس غیردولتی هم نظارت بیشتری بر این مراکز صورت گیرد تا همراه با مدارس دولتی نقش موثری در پیشبرد نظام آموزشی شهرستان داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ادامه داد: شهرستان دشتستان دارای بیشتر املاک در سطح استان است و تاکنون اسناد مالکیت 167 ملک از 288 ملک آن صادر شده است که بیشترین اسناد صادر شده در سطح استان را داریم.

باقری ضمن تشکر از نهادهای مربوطه مانند بنیاد مسکن، اداره ثبت، منابع طبیعی، راه و شهرسازی جهت همکاری در مستندسازی املاک، گفت: با همکاری همه این نهادها استان بوشهر توانسته است مقام دوم کشوری را در بحث مستندسازی این املاک کسب کند.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت این دهه برنامه های مختلفی در سطح مدارس مصوب شده اند که شاهد هرچه باشکوه تر برگزار شدن این برنامه ها در سطح مدارس باشیم.

در این جلسه روسای ادارات ثبت و اسناد، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداران به بیان نظرات و برنامه ها و گزارشات خود مبنی بر مستندسازی املاک آموزش و پرورش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار