مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

استراتژی اصلی ما در نشست‌های دانش‌آموزی امیدآفرینی است

شهرری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌‌های استان تهران با حضور در سلسله نشست‌های بصیرتی دانش‌آموزان با موضوع ایران قوی از لزوم شنیده شدن صدای دانش‌آموزان در نشست‌های دانش‌آموزی صحبت و تاکید کرد استراتژی اصلی در نشست‌های دانش‌آموزی امیدآفرینی است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
استراتژی اصلی ما در نشست‌های دانش‌آموزی امیدآفرینی است

سید مجتبی هاشمی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در خصوص نشست‌های بصیرتی دانش‌آموزان گفت: در دهه فجر امسال با توجه به فرآیندهایی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی برنامه‌ریزی شده است، یکی از بهترین اقدامات برگزاری برنامه نشست‌های دانش‌آموزی است؛ در این نشست‌ها باید گفت و شنود وجود داشته باشد و صدای دانش‌آموزان شنیده شود و استراتژی اصلی ما در نشست‌های دانش‌آموزی امیدآفرینی است؛ مشکل ما با جهان استکبار، مشکلی مبنایی است و بر این مبنا ما یک جنگ سخت داریم که در طول انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است و ترور اشخاص انقلابی، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها همواره ادامه داشته و منافع انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار می‌گیرد.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: دشمنان انقلاب برای تضعیف منافع انقلاب اسلامی دو راهبرد را در پیش گرفته‌اند که یکی از راهبردهای آنها پنهان کردن واقعیت‌ها مانند نادیده گرفتن موفقیت‌ها و دستاوردهای این نظام و مردم است؛ راهبرد بعدی دشمنان وارونه‌سازی ضعف‌ها، فریب افکار عمومی و بزرگ‌نمایی است. ریشه بسیاری از فعالیت‌های حوزه تربیتی و جریان سازی فرهنگی در افکار عمومی است که نوجوانان و جوانان ما را نیز همواره تهدید می‌کند. یکی از راهبردهای رسانه‌های دشمن بحث نا‌امیدی است و بروز مباحثی مانند بی‌فرجامی انقلاب، القا کارآمد نبودن و همینطور ضعف در رسیدن به هدف‌های کشور است.

وی در خصوص راهبردهای دشمنان اظهار کرد: یأس و ناامیدی پیامدهای قابل توجهی دارد، جامعه مأیوس از لحاظ روانی ابتکار عمل خود را از دست می‌دهد و برای شکست آماده می‌شود. اگر انسان نسبت به ارزشمندی خود احساس تردید کند، امید و انگیزه خود را از دست می‌دهد و حل مسئله، پیشرفت، تحول، موفقیت و هر افکار مثبتی از ذهن انسان و راهبرد آن خارج می‌شود. یأس و ناامیدی پیامدهای قابل توجهی دارد؛ هدف ما این است که به صورت یک الگو این نشست‌ها را ادامه دهیم و در عرصه‌های مختلف به صورت وسیع‌تر به فعالیت‌های تربیتی دیگر هم بپردازیم.

خبرنگار دانش‌آموز: مهسا ژارنال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار