شیرهای باغ وحش اراک جان یک نفر را گرفتند

تهران (پانا) - شهردار اراک گفت پس از عملیات مشترک، شیرهای پارک وحش اراک که جان یکی از پرسنل را گرفتند، به قفس بازگردانده شدند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
شیرهای باغ وحش اراک جان یک نفر را گرفتند

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمی دهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه رخ داده در پارک وحش اراک و کشته شدن یکی از پرسنل پارک در پی حمله شیر اظهار کرد: متاسفانه ظهر امروز در پی غذا دادن "اسفندانی" یکی از پرسنل پارک وحش به شیرهای باغ وحش، یکی از شیرها به او حمله می کند و وی بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: پیرو این اتفاق، اداره کل محیط زیست استان، فرماندار اراک، شهرداری، سازمان آتش نشانی شهرداری اراک و نیروی انتظامی به منظور کنترل شرایط و بازگردانده شدن شیرها به قفس در محل پارک حاضر شدند که عملیات بازگرداندن با موفقیت انجام شد.

شهردار اراک بیان کرد: قفس شیرها از ایمنی کافی برخوردار است، اما متاسفانه شیر موفق به باز کردن یکی از درهای مخصوص غذادهی می شود و این حادثه تلخ رخ می دهد.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی نیز به ایسنا گفت: در پی تماس تلفنی مسئول باغ وحش اراک در ساعت حدود ۱۳ دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ با اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در خصوص خارج شدن دو قلاده شیر نر و ماده از قفس و رها شدن در باغ وحش اراک، بخش معاونت محیط طبیعی و یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سریعا با تجهیزات بیهوشی به محل اعزام شدند.

مهدی مصطفوی گفت: متاسفانه شیر نر و ماده پس از مصدوم کردن نگهبان مسئول غذادهی حیوانات باغ وحش، وارد محوطه باغ وحش شده بودند. با تلاش های صورت گرفته، خوشبختانه دو شیر نر و ماده به قفس برگردانده شدند و اکنون امنیت کامل در محیط پارک وحش برقرار است. علت دقیق حمله شیرها به نگهبان باغ وحش هنوز مشخص نیست ولی به محض وصول خبرهای تکمیلی، گزارش دقیق ماجرا، به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار