قیمت آپارتمان‌های بالای 30 سال ساخت + جدول

تهران (پانا) – قیمت آپارتمان‌های قدیمی بالای 30 سال ساخت در دو محل شرق و غرب تهران به لحاظ قیمت تفاوت دارند و در غرب تهران این نوع مسکن‌ها فراوان هستند و قیمت بالاتری دارند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
قیمت آپارتمان‌های بالای 30 سال ساخت + جدول

با بالا رفتن قیمت مسکن و از رونق افتادن سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن متقاضیان خانه‌های قدیمی با متراژ کم برای سکونت و نه سرمایه‌گذاری تعدادشان بالا رفته است. بررسی میدانی آگهی‌های مسکن نشان می‌دهد که خانه‌های قدیمی با متراژ پایین عمدتاً نه در قالب زمین، بلکه به‌عنوان یک واحد آپارتمان در بازار فروش عرضه می‌شوند.

مقایسه خانه‌های بالای 30 سال ساخت که زیر 100 متر متراژ دارند نشان می‌دهد که در غرب تهران این خانه‌ها قیمت بالاتری به نسبت شرق تهران دارد و البته فراوانی این نوع خانه در شرق زیاد نیست.

یکی از مشاوران املاک در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد که سمت غرب تهران خانه‌های قدیمی با متراژ حدود 100 متر راحت‌تر از شرق تهران می‌توان پیدا کرد زیرا ساخت‌وساز در غرب تهران بیشتر است و شرق تهران در گذشته ساخت‌وسازها شروع شده و اکنون آپارتمان حدود 100 متر که بالای 30 سال ساخت داشته باشد راحت پیدا نمی‌شود.

این مشاور املاک درباره وضعیت ساخت‌وساز این نوع آپارتمان‌ها در سال‌های آتی به مسئله قدرالسهم در ساخت‌وساز این نوع زمین‌های قدیمی اشاره کرد و اظهار کرد:‌ «آپارتمان‌های قدیمی که این روزها در بازار فروش مسکن عرضه شده‌اند، عمدتاً از جنسی هستند که خریدار آن‌ها نمی‌تواند روی قدرالسهم آن‌ها حساب چندانی باز کند؛ زیرا عرصه (مساحت زمین) ساختمان در حدی نیست که قدرالسهم قابل‌توجهی به مالک یک واحد آپارتمان تعلق گیرد یا اینکه سرنوشت تخریب و نوسازی آن ساختمان به‌دلیل مشکلاتی از قبیل مسائل حقوقی و ارثی مالکان سایر واحدها یا عدم تمایل آن‌ها به ساخت‌و‌ساز نامشخص است.»

وی افزود: «به همین دلیل مالکان این واحدهای مسکونی قدیمی واحدهای مذکور را باقیمت مناسب برای فروش عرضه کنند و از این جهت برای خریدار به صرفه است.»

قیمت آپارتمان‌های زیر 50 متر درغرب تهران + جدول

قیمت آپارتمان‌های زیر 50 متر در شرق تهران + جدول

با کمتر از میلیارد تومان هم می‌توان خانه‌دار شد؟ + جدول

بررسی قیمت مسکن در گران‌ترین منطقه شهر تهران + جدول

چرا قیمت خانه در پردیس بیشتر از پرند است + جدول قیمت

وضعیت اجاره آپارتمان‌های زیر 50 متر + جدول

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار