سامانه بارشی وارد کشور شد؛ این استان‌ها برفی و بارانی می‌شوند

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور ازورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب کشور طی بعد از ظهر همین روز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
سامانه بارشی وارد کشور شد؛ این استان‌ها برفی و بارانی می‌شوند

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا ظهر دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) جوی آرام در کشور خواهیم داشت و از بعدازظهر دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور و در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد سبب ابرناکی و بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر زاگرس مرکزی موجب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت می‌شود.

این سامانه سه شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق برخی نقاط شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش می‌شود و شدت بارش این سامانه در شمال و شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد ، شمال فارس و نوارغربی اصفهان است.

روز چهارشنبه (۱۳ بهمن ماه) در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده دور از انتظار نیست و پنجشنبه ( ۱۴ بهمن‌ماه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

روز دوشنبه (۱۱بهمن‌ماه) در جنوب غرب و از سه شنبه تا پنجشنبه (۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن ماه) صاف و گاهی وزش باد و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۱۲ بهمن ماه) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

امروز(۱۰بهمن‌ماه) زنجان و سنندج و همدان با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد و فردا (۱۱ بهمن‌ماه) زنجان و سنندج با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۰ و۱۱ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار