هادی زمانی نژاد:

باید میان تعلیم و تربیت توازن برقرار باشد

تهران (پانا) - رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران علم و ایمان را دو بال یک پرواز موفق عنوان و بر توازن میان تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
باید میان تعلیم و تربیت توازن برقرار باشد

جلسه معاونین پرورشی مناطق شهر تهران، با حضور هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران، حجت الاسلام حسین درودی؛ معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، روسای ادارات پرورشی و معاونین پرورشی مناطق، با دو موضوع دهه فجر و جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عصر امروز برگزار شد.
زمانی نژاد ایام دهه فجر را مقدس و دارای ارزش های معنوی خواند و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش امام خمینی(ره)، نقش مردم و نقش ایمان به خداوند موثر بوده است و باید در انتقال این ارزش ها به نسل های بعد اقدام کرد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت توازن میان امر تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: آموزش باید با تربیت توازن داشته باشد. همانطور که در کتاب آسمانی ما قرآن، که دستورالعمل مادی و معنوی زندگی است؛ بر تزکیه پیش از علم تاکید شده است، بنابراین می بایست این مهم در اولویت فعالیت های ما باشد.
رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به نقل از شهید مطهری که دو بال علم و ایمان را دو بال یک پرواز موفق می داند، افزود: برای تقویت بال تربیت و یکی از بهترین روش های کاربردی کردن تربیت و جان دادن به آن در مدارس، تشکیل قرارگاه های فرهنگی در مدارس است که گفتمان انقلاب فرهنگی را ذیل این قرارگاه و مدیر مدرسه را به عنوان یک فرمانده پاسخگو داشته باشیم، بنابراین هماهنگی معاونین پرورشی مناطق با مدیران مدارس در راستای تحقق فعالیت های حوزه پرورشی حائز اهمیت است.
زمانی نژاد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین علاوه بر ساحت های شش گانه تربیتی بر هم سویی، هم افقی و هماهنگی ارکان مدرسه تاکید شده است، گفت: دغدغه هر چیز موجب ایجاد برنامه و تعیین و تحقق اهداف است، بنابراین اگر دغدغه انقلاب اسلامی را داریم باید فعالیت های مربوط به آن و تبیین اهداف انقلاب نیز با برنامه و هماهنگی پیش رود و در این میان هماهنگی و هم سویی تمام ارکان مدرسه، خانواده و مسجد نقش مهمی خواهد داشت.
در ادامه جلسه حجت الاسلام درودی به بیان مطالبی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت جهاد تبیین پرداخت و حاظرین جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و درباره برنامه های مربوط به دهه فجر تصمیماتی اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار