احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) - معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد با توجه به افزایش مراجعان مبتلایان به اُمیکرون، احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد

سید جواد هاشمی در نشست ستاد کرونا گفت: اُمیکرون در برخی کشور‌ها ۴ برابر دلتا فوتی داشته است، این موضوع زنگ خطری برای هرچه بهتر عمل کردن به دستورالعمل‌های بهداشتی است.

هاشمی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش پای کار باشند، افزود: نباید در خصوص رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات سهل انگاری شود.

آیین اعتکاف باید مدیریت شود

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد و سلامت مردم باید در اولویت قرار گیرد ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد سالن ها، جلسات خود را برگزار کنند.

هاشمی اضافه کرد: بنا به دستور ستاد ملی کرونا اگر رعایت دستورالعمل‌ها در استان ضعیف باشد تعطیلی‌ها نیز اعمال می‌شود.

ماندگاری ۸ روزه روی پست و سطوح ویروس اُمیکرون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جلسه ستاد کرونا نیز گفت: روز گذشته ۳۵۳ نمونه آزمایش کرونا گرفته شده که ۳۰ درصد موارد مثبت بوده است.

پرویز یزدانپناه، میانگین سنی فوت شدگان را ۶۷ سال عنوان کرد و افزود: ویروس دلتا دو روز می‌تواند روی پوست و سطوح پلاستیکی بماند در حالی که ویروس اُمیکرون ۸ روز می‌تواند بر روی پوست و سطوح پلاستیکی ماندگاری داشته باشد.

بدون علامت بودن ویروس اُمیکرون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه گفت: ۵۰ درصد کسانی که به ویروس اُمیکرون مبتلا شدند بدون نشانه بوده است.

محمد مهدی بانشی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار دز واکسن وارد استان شده است، ادامه داد: ۵۲۴ هزار نفر دُز اول، ۴۷۰ هزار نفر دُز دوم و ۱۵۷ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته هزار و ۸۱۴ بازدید از صنوف انجام شده است که ۸۲ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد پلمب شدند، بیان کرد: هفته قبل نسبت به دو هفته پیش از آن تعداد بستری شدگان ۲ و نیم برابر افزایش یافته است.

یاسوج، دهدشت، دوگنبدان در وضعیت زرد کرونایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: یاسوج، دهدشت و دوگنبدان در وضعیت زرد کرونایی هستند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به نارنجی تبدیل می‌شوند.

بانشی گفت: افراد ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند با رضایت خانواده‌ها به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه و واکسن سینوفارم و یا پاستاکووک پلاس را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار