دبیر کل جبهه حامیان ولایت در گفت‌‌‌و‌گو با پانا:

احزاب باید نیروساز باشند و به دولت کمک کنند

ریاست احزاب ارثی نیست و باید به جوانان نیز میدان داده شود/ احزاب نباید صرفا منتقد باشند/ سرطانی که در حوزه احزاب و تشکل‌ها شکل گرفته است، نظرتنگی، حسادت و خباثت است

تهران (پانا) - دبیر کل جبهه حامیان ولایت با بیان اینکه تشکل‌ها باید از سوی دولت سازماندهی شوند، گفت احزاب باید نیروساز باشند و به دولت کمک کنند و برای حل مشکلات به دولت راهکار ارائه دهند نه اینکه تنها منتقد دولت باشند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
احزاب باید نیروساز باشند و به دولت کمک کنند

با نگاهی اجمالی به نظام سیاسی کشور متوجه خواهیم شد که احزاب به معنای واقعی کلمه شکل نگرفته و فعالیت نمی‌کنند بلکه گروه‌های سیاسی به نام حزب تنها در ایام انتخابات به صورت موقت فعالیت کرده و پس از آن هیچ ارتباط دقیقی میان نمایندگان حزبی و خود حزب وجود ندارد.

بنابراین اگر آسیب‌ها و موانع تحزب برطرف شده و حزب به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد، تأثیر به‌سزایی در کاهش خطاهای انتخاباتی داشته و مسیر توسعه سیاسی را هموارتر خواهد کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که احزاب می‌توانند مانند پل ارتباطی عمل کنند تا اعتماد مردم را به دولت‌مردان و سیاستگذاران افزایش دهند.

دلاور صیامی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص فعالیت احزاب، اظهار کرد: «احزاب و تشکل‌های کشور ما مانند طلوع و غروب آفتاب هستند، در انتخابات طلوع و با پایان انتخابات غروب می‌‌کنند؛ در انتخابات آغاز فعالیت‌شان شروع می‌شود و پس از انتخابات، فعالیت‌شان پایان می‌یابد.»

دبیر کل جبهه حامیان ولایت افزود: «متاسفانه ساختاری که باید برای احزاب و تشکل‌های ما شکل می‌گرفت، شکل نگرفت. همچنین سازماندهی خوبی از سوی دولت انجام نشده است یعنی احزاب باید برای کشور نیروساز و مفید و کادرساز باشد و نواقص کشور را برطرف کنند و موجب پیشرفت کشور شوند که متاسفانه ما در کشور چنین احزابی نداریم.»

وی با بیان اینکه احزاب اصلاح طلب و اصولگرا فقط روزمرگی را پیگیری می‌کنند، گفت: «سرطانی که در حوزه احزاب و تشکل‌ها شکل گرفته است، نظرتنگی، حسادت و خباثت است. اگر یک حزب در کشور قصد پیشرفت داشته باشد و به صورت مستمر حرکت کند، با نظرتنگی احزاب دیگر مواجه می‌شود.»

صیامی به حمایت و توجه دولت به احزاب اشاره کرد و گفت: «تشکل‌ها باید توسط دولت سازماندهی شوند. تشکل‌ها و احزاب باید فکر فرا‌کشوری و فرا‌ملی داشته باشند و نیروها را برای کشورداری و مدیریت بسازند. احزاب باید نیروساز باشند و به دولت کمک کنند و برای حل مشکلات به دولت راهکار ارائه دهند نه اینکه تنها منتقد دولت باشند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت سیزدهم تاکنون جلسه‌ای با احزاب داشته است یا خیر گفت: «متاسفانه تاکنون هیچ جلسه‌ای با دولت صورت نگرفته است؛ ما امیدواریم احزاب و تشکل‌ها توسط دولت سازماندهی شود.»

دبیر کل جبهه حامیان ولایت بیان کرد: «ریاست احزاب ارثی نیست و باید به جوانان نیز میدان داده شود. جوانان انقلابی باید تشکیلات ایجاد کنند و در احزاب هم جوانگرایی صورت بگیرد. این موضوعاتی است که مورد توجه قرار نگرفته است انشالله مد نظر قرار بگیرد و تشکل‌ها بر مبنای ساختار کشوری تشکیل شود و به دولت و مردم کمک کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار