مهرداد بخشی*

هیات داوران، نقطه طلایی جشنواره فیلم فجر

ترکیب هیات داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر، پنج روز مانده به آغاز جشنواره معرفی شدند. همانطور که انتظار می‌رفت داوران این دوره افرادی هستند که صورت سینمایی آشنایی دارند و خود کارنامه آنها نشان‌دهنده نوعی پختگی است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هیات داوران، نقطه طلایی جشنواره فیلم فجر

مسعود جعفری جوزانی، مجید انتظامی، محمد‌علی باشه آهنگر، مهدی سجاده‌چی، محمد داوودی، پژمان لشگری‌پور و شهاب حسینی همگی افرادی هستند که در حیطه و زمینه فعالیت سینمایی خودشان شناخته شده هستند و از سویی برخی از این اسامی سابقه حضور در هیئت انتخاب و داوری جشنواره در سال‌های قبل‌تر را داشته‌اند.
در این ترکیب اگر چه جای خالی سینماگران زن به چشم می‌آید اما به احتمال زیاد جشنواره قصدی در این عدم انتخاب نداشته است و گزینه‌هایی از میان سینماگران زن هم داشته است که نمی‌توان مورد توجه قرار نداد.
در میان این ترکیب هیئت داوران و تنوعی که در طیف زمینه فعالیت آنها وجود دارد می‌توان هم‌نشینی فکر‌های جوان و باتجربه را به شکل توامان کنار یک دیگر مشاهده کرد.
مسعود جعفری جوزانی، مجید انتظامی ، مهدی سجاده‌چی و محمد داوودی افرادی هستند که در زمینه فیلسازی، موسیقی، فیلمنامه‌نویسی و فیلمبرداری از افراد با سابقه به حساب می‌آیند. محمدعلی باشه آهنگر و پژمان لشگری‌پور هم نماینده یک نسل میانی هستند که ضمن تجربه‌های فراوان در بروز نگاه‌های نوگراتر هم نقش داشتند. در نهایت نام شهاب حسینی بازیگر پر افتخار سینمای ایران که در جایگاه تهیه‌کنندگی و کارگردانی هم تجاربی را کسب کرده است به عنوان یک فکر جوان کیفیت این ترکیب را تکمیل می‌کند.
یکی دیگر از نکات مورد توجه در این ترکیب، عدم حضور مدیران دولتی است. مدیرانی که موجب ایجاد عدم تجانس می‌شدند و هربار شائبه این موضوع به وجود می‌آمد که با سفارش و یا به مصلحت‌های مختلفی در این ترکیب‌ها قرار دارند.
امیدواریم با معرفی نامزدها و سیمرغ‌داران جشنواره چهلم، اهمیت و عملکرد این ترکیب سینمایی را به شکل بهتری ببینم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار