در گفت وگو با پانا تاکید شد؛

اهمیت حضوری شدن فینال مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور

تبریز (پانا) - آخرین روز از مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور به میزبانی آذربایجان‌شرقی به پایان رسیده و داوران بخش دختران این مسابقات بر اهمیت حضوری شدن فینال این مسابقات تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت حضوری شدن فینال مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور

در آخرین روز از برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور به میزبانی آذربایجان شرقی، آثار ارسالی گروه دختران نیز بررسی شده و مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این راستا پانا برای انتقال تجربیات، احساسات و ارزشیابی داوران زن این مسابقات به گفتگو با آنها پرداخت.

یکی از داوران زن در گفت و گو با پانا اظهار کرد: مزیتی که امسال، مسابقات نسبت به سال های قبل داشت این بود که یک سری فایل های تواشیح و همخوانی از قبل برای شرکت کنندگان در هر دو گروه پسران و دختران آماده کرده و از قبل فرستاده بودند و فرصت کافی داشتند تا خوب تمرین کنند و با انگیزه و آمادگی بیشتر در مسابقات حضور داشته باشند.

اعظم الوندی افزود: شکر خدا با این تمهیدی که اندیشیده بودند سطح مسابقات از نظر کمی و کیفی از سطح بسیار بالایی بر خوردار بود و آموزش و پرورش در این مسئله حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی در دو سه سال اخیر، این مسابقات هر ساله با کیفیت بهتر از سال های قبل برگزار می شود و بچه ها انگیزه خود را از دست نداده اند و تمرین و مسابقات خودشان را با کیفیت بهتر و عالی تر هر ساله برگزار می کنند.

صدیقه بارانی از داوران زن پنجمین دوره مسابقات هم خوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن های سراسر کشور نیز در ادامه گفت: با گذشت هر سال سطح کیفی مسابقات رو به پیشرفت است و با توجه به شرایط کرونایی باز هم روند کیفی مسابقات خوب و راضی کننده بود و به امید اینکه در سال های آتی نیز این کیفیت را بالاتر نیز ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: قطعا چیزی که باعث پیشرفت هرچه بیشتر این مسابقات می شود، حضوری بودن این مسابقات و کسب تجربه بیشتر است. حضور دانش آموزان و دیدن اجرای یکدیگر باعث پیشرفت سطح کیفی مسابقات می شود و امیدواریم تا فینال این مسابقات به صورت حضوری باشد تا سطح کیفی مسابقات از این هم که است بیشتر شود.

همچنین در ادامه مرضیه فیروززاده، یکی دیگر از داوران زن با بیان این که در قسمت لحن، مسابقات در سطح خیلی خوبی برگزار شد، گفت: با توجه به این که این دوره از مسابقات هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ فنی خیلی عالی بود برای بهتر شدن سطح مسابقات، پیشنهاد دارم که در قسمت لحن در بعضی از قسمت های فرم های داوری، تعدادی مورد با بررسی داورها و اگر صلاح باشد اضافه شود و بخشی از آن تغییر کند بهتر است.

در آخر، محبوبه نصیری داور این مسابقات از استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: خدا را شاکریم که این مرحله از مسابقات با کیفیت عالی برگزار شد. اگر بتوانیم فینال را به صورت حضوری برگزار کنیم، هم از لحاظ سطح کیفی و هم از لحاظ سطح کمی قطعا نتایج خوبی خواهد داشت.

وی افزود: دانش آموزان معمولا به کار تیمی علاقمند هستند و معمولا از لحاظ روحی بچه های هستند که آشنایی آن ها با تواشیح و همخوانی باعث شده تا یکی از قاریان و مداحان و حافظان قرآن باشند.

نصیری ادامه داد: این مسابقات بستر بسیار خوبی برای بچه هایی است که هم استعدادش را دارند و هم علاقه خوبی به کار گروهی دارند. بنابراین این مسابقات تاثیر بسزایی در انگیزه دهی و ترغیب دانش آموزان به این مسئله دارد و باعث می شود تا در فضای قرآنی باشد و در نوع رفتار بچه ها ناخودآگاه تاثیر بسیار خوبی دارد و آنها به این باور می رسند که وقتی قرآن تلاوت می کنند، باید اخلاق و رفتار خود را نیز قرآنی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: قطعا اگر این مسابقات استمرار داشته باشد یکی از موفقیت آمیزترین طرح هایی خواهد بود که در سطح کشور برگزار می شود و آینده خیلی خوبی را می توانیم ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار