حبیب‌الله دهمرده*

نمایشگاهی به وسعت ایران

متولیان حوزه فرهنگ و کتاب تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و علاوه بر کنار زدن محدودیت‌ها با ایجاد نوآوری و صرف کم‌ترین وقت و هزینه توانستند نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار کنند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاهی به وسعت ایران

«شیوع ویروس کرونا باعث شد زیرساخت‌ها را برای دسترسی به اینترنت در سراسر کشور فراهم کنیم؛ حتی دور افتاده‌ترین مناطق و روستاها نیز تا حدودی از این ظرفیت بزرگ بهره‌مند شدند و باعث شد، بتوانند با کم‌ترین هزینه در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به عنوان یک رخداد علمی و فرهنگی کتاب بخرند.
امری که تا پیش از این شاید برای بخش زیادی از اهالی فرهنگ و دوستداران کتاب و اهل مطالعه چندان امکان‌پذیر نبود. اما خوشبختانه متولیان حوزه فرهنگ و کتاب این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و علاوه بر کنار زدن محدودیت‌ها با ایجاد نوآوری و صرف کم‌ترین وقت و هزینه توانستند نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار کنند. به عقیده من شاید هیچ‌گاه تا این اندازه قادر نبوده‌ایم شاهد عدالت فرهنگی از طریق تکنولوژی‌های روز دنیا باشیم.
من از متولیان ایده مجازی برگزار کردن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر و تشکر می‌کنم. ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در هر شرایطی مسائل و مشکلات به تهدید تبدیل نشوند بلکه باید روش‌های جایگزین را اجرایی کنیم و همگام با پیشرفت روز دنیا از از ظرفیت فضای مجازی، زندگی دیجیتال و اینترنت بهره ببریم. برای نتیجه بهتر گرفتن از چنین طرح‌هایی باید زیرساخت‌های آن را در سراسر کشور فراهم کنیم؛ برای مثال ما در بسیاری از نقاط کشور در مناطق محروم از جمله روستاهای سیستان و بلوچستان با مشکل آنتن‌دهی تلفن‌های همراه مواجه هستیم. برای دوستداران کتاب در این مناطق امکان استفاده از مرکز پاسخگویی تلفنی نمایشگاه مجازی کتاب تهران فراهم نیست. من نگرانم که اگر روزی کرونا کنترل شود ما ادامه آماده‌سازی زیرساخت‌ها را رها کرده و باز به عقب برگردیم. ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت آماده حمایت و رای به طرح‌های زیرساختی از سوی دولت و متولیان این حوزه برای فراهم کردن توسعه فرهنگی در بستر اینترنت هستیم چرا که فرهنگ یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی است و مردم این سرزمین سابقه فرهنگی و تمدنی بسیار طولانی دارند. لذا شایسته است برنامه‌های فرهنگی با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار