سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از وزیر امور خارجه:

پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده و همچنان مسائلی باقی مانده است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه در نشست امروز کمیسیون مبنی بر اینکه تا امروز مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته‌ایم، گفت غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ نما تلاش دارند در بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی‌رسند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده و همچنان مسائلی باقی مانده است

محمود عباس زاده مشکینی در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (چهارشنبه 6 بهمن) با وزیر امور خارجه گفت: امیرعبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای گروه 1+4 در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس بیان کرد: نمایندگان برای مذاکرات پیشنهاداتی ارائه کردند که وزیر با تعامل به این پیشنهادات گوش داد.

وی اظهار داشت: وزیر تاکید کرد که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم و مذاکرات با اعضای گروه 1+4 تاکنون به خوبی پیش رفته است. دریافت تضمین های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی آزمایی تاکید داریم، تا کنون پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ نما تلاش دارند در بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی‌رسند. آنچه مهم است رسیدن به توافق، پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می‌شود.

عباس زاده ادامه داد: ایران خواهان توافق پایدار است و اگر دائمی باشد که چه بهتر؛ با این حال باید توافق برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم‌ها است محقق شود. طرف مقابل می‌خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار