وزیر کار: پیگیر اصلاح قانون تعاون در مجلس هستیم

تهران (پانا) - نشست تخصصی توانمندی های تعاونی های زنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال کشور با حضور حجت‌اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کار: پیگیر اصلاح قانون تعاون در مجلس هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تقدیر از زنان کارآفرین درباره نگاه اسلام به بانوان گفت: 1400سال قبل و در جاهلیت غرب و شرق که زنان حق حیات یا صحبت کردن نداشتند پیامبر اسلام توجه ویژه به جنس زن دارد و جایگاه ویژه ای برای این قشر در نظر می گیرد.

وی درباره نگاه انقلاب اسلامی به زن گفت: نقش زنان در راهپیمایی.‌های میلیونی برهمگان روشن است و زنان از بازیگری به کارگردانی ارتقا پیدا کردند و نقش مدیریت خانه و خانواده گرفته تا مدیریت در اشتغال قابل بیان است.

وی افزود: دولت سیزدهم هم تاکید ویژه به موضوع خواهران دارد. آقای رییس جمهور به خانواده و زنان تاکید ویژه دارد. همچنین در حوزه های مختلف اشتغال در جامعه نقش خواهران مهم است.

وی درباره مخاطبین گفت: ما هرچه بتوانیم بر رفاه خواهران قشر کارگر و بهزیستی و غیره تلاش می کنیم و البته برای خانواده نقش محوری را در نظر می گیریم.

عبدالملکی گفت: همچنین در صندوق‌های بیمه درصدد هستیم برای مادران متناسب با تعداد فرزندشان طرح‌های پرداختی خوبی در نظر بگیریم و به زودی خبرهای خوبی برای مادران پرفرزند داریم.

وزیر کار گفت: تعاون برای ما مهم است. وزارت ما بطور خلاصه معروف به وزارت تعاون است و این یعنی این بخش از وزارت مردم بسیار مهم است. در این میان تعاونی زنان برای ماه اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد زیرا بطور متوسط قوی تر عمل کرده اند.

عبدالملکی اظهار کرد: اصلاح قانون تعاون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و پیشنهاد بزرگان برای ما در این مسیر راهگشا خواهد بود.

انسیه خزعلی در این نشست با اشاره به سخنانی از مقام رهبری درباره حضرت زینب (س) و حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زینب با خردورزی توانست تحولی در تحریف نشدن حادثه عاشورا رقم بزند و حضرت زهرا با کمک به نیازمندان و انفاق در راه خدا داشتند که برای زنان درس آموز است.

وی افزود: در شرایطی که هستیم بهترین شیوه تامین نیازهای جامعه ایجاد کار برای دیگران است. به جای اینکه دست گرفتن داشته باشد فرد احساس کنند به دیگری مدیون نیستند و تعاونی ها در همین مسیر حرکت می کنند.

خزعلی گفت: زنان برای زنان می توانند راهگشا باشند. برای زنان سرپرست خانوار هرچه در توان مان باشد انجام می دهیم و از این رو طرحی در معاونت زنان طراحی شده است. عمده زنان سرپرست خانوار بالای 60 سال هستند و از این رو روی فرزندان شان متمرکز شده ایم تا به خانواده های شان کمک کنند.

وی افزود: سعی داریم در منزل کارهایی برای این زنان ایجاد کنیم و بازارچه های لازم برای ارایه کارهای شان را فراهم کنیم و البته در بسته بندی و ارایه کارها بتوانیم نظارت درست داشته باشیم. امیدوارم به همت بخش تعاون وزارت کار یک پویشی در این زمینه شکل بگیرد و زنان سرپرست و فرزندان شان آموزش ببینند.

خزعلی گفت: همچنین برای زنان زندانی هم برنامه داریم تا در قالب تعاونی هرخانواده یک خانواده را تحت پوشش قرار دهد و این طرح هم در لوای شعار زنان برای زنان راه اندازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار