ناظر ستاد برنامه‌ریزی مسابقات مدیحه سرایی دارالقرآن‌های کشور:

مراکز دارالقرآن بهترین پایگاه برای انس با قرآن است

تهران (پانا) - ناظر ستاد برنامه‌ریزی مسابقات مدیحه سرایی دارالقرآن‌های کشور تاکید کرد که مراکز دارالقرآن الکریم بهترین پایگاه برای انس با قرآن و یادگیری معارف قرآن در سطح جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مراکز دارالقرآن بهترین پایگاه برای انس با قرآن است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، ستار شجاعی در خصوص پنجمین دوره مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن‌های سراسر کشور گفت: خدا را شاکریم که ما را در خدمت نوجوانانی که در دریای پرتلاطم عصر حاضر قرار گرفته و انس با قرآن کریم را انتخاب کردند و به اعتقاد من گل سرسبد پسران و دختران ایران اسلامی هستند، قرار داده است.

وی افزود: باید بدانیم که اگر دانش آموزان عزیز ما بتوانند از طریق انس با قرآن، خود را در فضای معرفتی قرآن قرار دهند، خواهند توانست مشکلات خود را در زندگی برطرف کنند.

ناظر ستاد برنامه ریزی مسابقات با اشاره به سخنان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید این واقعیت را بپذیریم، مشکل بزرگ مسلمانان دنیا، دوری از قرآن و علاج نیز بازگشت به آن است؛ مراکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش که در استان‌های سراسر کشور فعالیت دارند، بهترین پایگاه برای انس با قرآن و یادگیری معارف قرآن و ایجاد زمینه برای عمل به قرآن در سطح جامعه هستند.

وی افزود: در همین راستا مسابقات هم خوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن الکریم زمینه جذب و انس دانش آموزان و علاقه مندان به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را فراهم کرده و قرآن آموزان را با کار گروهی و تیمی آشنا ساخته است.

شجاعی خاطرنشان کرد: یقیناً تلاوت قرآن، آن هم به صورت هم‌خوانی یک فضیلت بزرگ، یک ثواب الهی و تلاوت آن وسیله‌ای برای رسیدن به معرفت است. اگر نوجوانان ما در مسیری که انتخاب کرده اند هرچه بیشتر جلو بروند، تشنه‌تر و علاقه مندتر به آیات حق می‌شوند و دلشان روشن‌تر می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم خداوند متعال همه ما، تمام ملت ایران و امت اسلامی را با قرآن مأنوس و دل‌های ما را که از محبّت قرآن پُر است، از معارف آن نیز سرشار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار