مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران:

کیفیت آرد تحویلی به نانوایی‌ها مناسب است

تهران (پانا) - مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر این که آرد تحویلی به نانوایی‌ها سراسر کشور از کیفیت، استاندارد و سلامت بالایی برخوردار است، به نانوایی‌هایی که اقدام به اختلاط آرد کنند، هشدار داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت آرد تحویلی به نانوایی‌ها مناسب است

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ «محمد حسن جلالی » افزود: با توجه به اختلاط گندم داخلی با گندم با کیفیت وارداتی وضعیت گندم برای تولید آرد، استاندارد و قابل قبول است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت برامور آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران گندم مورد نیاز کشور را با رعایت تمامی اصول و استاندارد بین‌المللی خریداری می‌کند و گندم وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی اظهارداشت: گندم داخلی در برخی استان‌ها که کیفیت پایینی دارد با گندم وارداتی اختلاط و برای تأمین آرد به کارخانجات آرد سازی ارسال می‌شود.

جلالی شرایط تولید آرد را با توجه به رعایت استاندارد و اختلاط مناسب گندم داخلی با گندم کیفی وارداتی و تحویل گندم به کارخانجات مطلوب دانست .

وی عدم اصلاح قیمت نان، تورم و شرایط اقتصادی را از مهمترین دلایل کاهش انگیزه برخی نانوایان برای پخت نان باکیفیت دانست.

نان خوب محصول گندم و آرد با کیفیت و مهارت نانوا

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کیفیت نان متأثر از عوامل مختلفی همچون کیفیت گندم و آرد تولیدی و مهارت نانوا در پخت نان است.

وی اختلاف قیمت آرد دولتی و آزاد پز را از مهمترین دلایل ایجاد سوء استفاده برای برخی سود جویان اعلام کرد و افزود: ما در سطح کشور ۸۴ هزار واحد نانوایی فعال داریم که متاسفانه در برخی موارد ممکن است بخشی از آرد به مصرف تولید نان نرسد.

جلالی از مردم خواست در صورت نارضایتی از پخت نان با ادارات غله و خدمات بازرگانی استان‌ها تماس گرفته تا نمونه آرد نانوایی‌ها در آزمایشگاه‌ها بررسی شود و در صورت اختلاط آرد گندم با مواد دیگر که گفته شده در یکی از استان‌ها با آرد بلوط مخلوط می‌شود، با واحد نانوایی متخلف برخورد قانونی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار