مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

بیش از 9 هزار نفردر سال جاری تحت پوشش دوره‌های مختلف سوادآموزی قرار گرفتند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت یکی از اهداف برنامه ششم توسعه سوادآموزی و برنامه‌ریزی‌ برای کاهش و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است و در این راستادر سال جاری بیش از 9 هزار نفر تحت پوشش دوره‌های مختلف سوادآموزی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 9 هزار نفردر سال جاری تحت پوشش دوره‌های مختلف سوادآموزی قرار گرفتند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جمع شورای معاونین اداره کل و شورای معاونین آموزش و پرورش اسلامشهر که بصورت دوره‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: سوادآموزی یکی از دغدغه‌های اجتماعی بر اساس الگوهای جهانی است که به دور از موازی‌کاری‌ها، ارتقاء سواد به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر خواهد شد.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه، برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش و ریشه‌کن کردن بی سوادی در جامعه تدوین شده و باید با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط این موضوع پیگیری و نهایی شود.

وی با بیان اینکه زکات علم، آموختن است، بیان کرد: امروزه شناسایی اسمی بی‌سوادان جامعه هدف در بخش‌های مختلف و تلاش برای ترغیب و تشویق افراد بی‌سواد به سمت آموختن وظیفه همگان به ویژه اعضای شورای معاونین استان و مناطق است و با هماهنگی حوزه سوادآموزی در مناطق و معاونت سوادآموزی استان بسترهای لازم برای پالایش آمار بی سوادان اسمی و مدرسه محور با جدیت پیگیری و نتیجه آن اعلام شود.

هاشمی افزود: خوشبختانه در آخرین آمار سازمان سوادآموزی بیش از 95 درصد مردم استان باسوادند و در سال جاری بیش از 9 هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی در دوره های مختلف قرار گرفتند.

در ادامه عربعلی زینالی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن تشکر از همراهی و حمایت‌های همه جانبه مدیرکل و اعضای شورای معاونین تصریح کرد: از ظرفیت کانون‌های محلی از جمله بسیج، هیئت امنای محلات و مساجد، شوراها، دهیاران و ...برابر مصوبات شورای پشتیبانی استان در بخش شناسایی و ترغیب افراد استفاده شده و بسترهای لازم برای سوادآموزی در مسجد، مدرسه، منزل و محل کار فراهم شود.

وی با اشاره به جذب حداکثری گروه‌های هدف تاکید کرد: باید مشوق‌های لازم، امکانات و تسهیلات ویژه در راستای جذب اشخاص بی‌سواد در نظر گرفته شود و نشریات، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با این موضوع اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار