رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کاشمر و کوهسرخ :

پلمب 30 روزه واحد صنفی، مجازات فراریان از واکسن کرونا

کاشمر (پانا) - رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کاشمر و کوهسرخ از پلمپ 30 روزه واحد صنفی ، بخاطر کسانی‌ که‌ دو دوز واکسن کرونا را نزدند خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پلمب 30 روزه واحد صنفی، مجازات فراریان از واکسن کرونا

محمدرضا ملکی، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کاشمر و کوهسرخ در گفت و گو با پانا گفت: زندگی در جریان است و مخاطرات اجتماعی بلایای طبیعی و بیماری های ناشناخته و مانند همین بیماری کرونا مدام زندگی انسان را تهدید می‌کند، با بروز شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون اقداماتی را حسب وظیفه سازمانی و مسئولیت اجتماعی انجام داده‌ایم، که اهم آنها اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در حوزه مقابله و نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین در حوزه حمایتی و معیشتی و نهایتاً واکسیناسیون عمومی بوده است.

وی گفت: به زعم کارشناسان بهداشتی امکان دارد کرونا با همین شیوه و سویه های جدید سال ها و ماه ها ادامه داشته باشد، بنابراین مردم باید با زیست کرونایی کنار بیایند و بهترین راه برای ایمن سازی بدن در مقابل ویروس کرونا تزریق واکسن است.

ملکی افزود: صیانت از سلامت عمومی یک معروف عملی است و مشارکت همه‌ افراد جامعه را می طلبد و باید در تزریق و دریافت واکسن خود و خانواده مشارکت کنند. همچنین ما در حوزه اقتصادی نیز لازم است برنامه مشخصی در بحث مبارزه کرونا داشته باشیم، طبق برنامه‌ ریزی های انجام شده تشدید نظارت ها بخصوص بر مشاغل پرخطر به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیگیری مصوبات کرونایی اقدام کرده ایم.

ملکی افزود: به موجب مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و نیز در اجرای موثر طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ فعالیت های واحد صنفی و مشاغل مشروط به مواردی است.

الزام کلیه واحدهای صنفی به تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا، همه واحدها الزام دارند نسبت به اخذ QR یا کد از سامانه امید و نسب آن در مدخل ورودی واحد صنفی خود به نحوی که قابل رؤیت توسط خدمت گیرندگان باشد اقدام کنند و صنوف هدف که بیشتر مورد توجه در این مراحل است. مراکز سرو غذا شامل رستوران، کافی شاپ ها و همچنین تالارهای پذیرایی و مراکز خرید شامل، پاساژ ها، فروشگاه زنجیره ای و کلیه مراکز اقامتی مشمول این طرح باشند.

ملکی در ادامه افزود: به استناد دستورالعمل ابلاغی و نظارت موثر بر چگونگی رعایت الزامات فعالیت های صنفی با آن دسته از واحدها و فعالیت های صنفی ذیربط، که الزامات مقرر را نقض کنند، برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی خواهد شد.
در مرحله اول مشاهده تخلف ارسال اخطار کتبی پلمب به واحد و فعالیت صنفی مختلف و درج آن در سامانه،
در مرحله دوم درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و فعالیت صنفی مختلف به مدت دو هفته از طریق سامانه
و در مرحله سوم پلمب ۳۰ روزه واحد صنفی و فعالیت مختلف و درج گزارش آن در سامانه است. در صورت رعایت الزامات مربوط و تأئید کارشناسان محترم بهداشت، درمان نسبت به رفع پلمب و مسدودی پوز بانکی اقدام می شود.

وی گفت: از همه‌ صاحبان مشاغل، اصناف، بازاریان و واحد های تولیدی بابت اینکه در تمام پیک های کرونایی همکاری لازم را با مسئولین خودشان در بحث مقابله با کرونا داشته اند تقدیر و تشکر دارم.

وی در پایان ضمن تاکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا از شهروندان محترم خواست هر گونه اخبار و تخلفات اقتصادی را از طریق تلفن ۱۲۴ گزارش کنند.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار