معرفی یک داستان فانتزی در «رادیو صبا»

تهران (پانا) - رادیو صبا داستان «جک و لوبیای سحرآمیز» را برای آخر هفته به مخاطبان پیشنهاد می کند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی یک داستان فانتزی در «رادیو صبا»

به گزارش روابط عمومی رادیو صبا، برنامه «صدویک راه برای کتاب نخواندن» در روزهای پایانی هفته کتاب های خواندنی را با 101 راه به مخاطبان معرفی می کند. روز پنجشنبه هفتم بهمن داستان «جک و لوبیای سحرآمیز» به مخاطبان پیشنهاد می شود.

«جک و لوبیای سحرآمیز» یک داستان انگلیسی است که قدیمی‌ترین نسخه چاپ شده آن توسط بنیامین تبارت به سال ۱۸۰۷ چاپ شده‌است و سپس در سال ۱۸۹۰ توسط جوزف جکوبز بازنویسی شده‌است اما تصور می‌شود که اصل داستان بسیار قدیمی‌تر باشد.

جک نوجوانی است که با مادرش زندگی می‌کند و از دار دنیا فقط یک گاو شیرده دارند. وقتی شیر گاو خشک می‌شود، مادرش از او می‌خواهد که گاو را به بازار برده و بفروشد. جک در راه بازار گاو را به پیرمردی در ازای چند دانه لوبیای سحرآمیز می‌فروشد. مادر جک که از موضوع عصبانی شده لوبیاها را به بیرون پرت می‌کند. صبح فردا جک از ساقه لوبیاهایی که رشد کرده و سر به فلک کشیده‌اند بالا رفته و وارد قصر غول می‌شود. او از خانه غول کیسه‌ای از سکه‌های طلا، مرغ تخم طلا و چنگی طلایی دزدیده و پا به فرار می‌گذارد. غول که از قضا خبردار شده به تعقیب او می‌پردازد ولی جک با تبری ساقه لوبیا را قطع کرده و غول کشته می‌شود.

صدو یک راه باری کتاب نخواندن با پخش قسمت هایی از فیلمی که از روی این داستان ساخته شده این کتاب را به مخاطبان معرفی می کند.
«جک غول‌کش» یک فیلم ماجرایی فانتزی است که براساس داستان‌های عامیانه انگلیسی جک و لوبیای سحرآمیز و جک غول‌کش ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی برایان سینگر و نویسندگی دارن لمکه، کریستوفر مک‌کوری و دن استادنی و هنرنمایی بازیگرانی همچون نیکولاس هولت در نقش جک، النور تاملینسون، استنلی توچی، یوان مک‌گرگور و بیل نای است.

«صدویک راه برای کتاب نخواندن» به تهیه کنندگی مژگان فرزین، گویندگی آرمان غفاریان وکارشناسی اشکان امجدی روز های پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۱ تقدیم به مخاطبان می شود.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار