حبیبی: اردوها نقش موثری در هدایت دانش‌آموزان دارند

تهران (پانا) - مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت باید با استفاده از امکانات و ابزارها، کمک کرد تا دانش‌آموزان در فضای حقیقی زندگی کنند و تعامل بین فضای مجازی و حقیقی به وجود آید؛ اردوگاه‌ها نیز یک فضا برای کار کردن بر روی تعامل اجتماعی دانش‌‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حبیبی: اردوها نقش موثری در هدایت دانش‌آموزان دارند

محمود حبیبی در دوره توانمندسازی روسای ادارات اردویی که صبح امروز ۶ بهمن ماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه سرعت رشد و تحول در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بالاست اظهار کرد: در آموزش و پرورش دهه‌های مختلفی را در حوزه ارتباطات و فناوری گذراندیم که اکنون ارائه سرویس‌های یکپارچه از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

وی افزود: از سنوات گذشته کار سامانه اردویی را در آموزش و پرورش آغاز و فرایندهای زیادی را در این حوزه طی کردیم. در سال‌های اخیر تلاش داشتیم از فرایندهای معاونت پرورشی با استفاده از فناوری‌های نوین حمایت کنیم.

حبیبی ادامه داد: پورتال همگام اکنون به عنوان پورتال معاونت پرورشی است چراکه تقریبا تمام سرویس‌های این معاونت بر روی پورتال همگام انجام می‌شود. به طور مثال شبکه شاد یک نمونه ای است که با کمک آموزش و پرورش در دوران کرونا شکل گرفت.

به گزارش پانا، مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: در دنیایی هستیم که کودکان در معرض آسیب‌های فضای مجازی هستند که باید مدیریت کاملی بر این فضا وجود داشته باشد تا کودکان از آسیب‌های فضای مجازی به دور باشند.

وی اضافه کرد: باید با استفاده از امکانات و ابزارها، کمک کنیم تا دانش‌آموزان در فضای حقیقی زندگی کنند و تعامل بین فضای مجازی و حقیقی به وجود آید اردوگاه‌ها نیز یک فضا برای کار کردن بر روی تعامل اجتماعی دانش‌‌آموزان هستند و اردوها نقش موثری در هدایت دانش‌آموزان در فضای مجازی و حقیقی دارند.

حبیبی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه اردویی افزود: این سامانه حاصل یک کار جمعی است که باید از دست‌اندرکاران این سامانه تشکر کرد.

گفتنی است در این مراسم از سامانه اردویی نیز رونمایی و جزئیات این سامانه آموزش داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار