مهلت ۲ ماهه مجلس به وزیر صمت برای تعیین مدیران عامل دو خودروساز

تهران (پانا) - نماینده رباط کریم در مجلس به صورت مشروط از توضیحات وزیر صمت در خصوص عدم تعیین مدیرعامل دو خودروساز سایپا و ایران خودرو توسط سهامداران آنان قانع شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ۲ ماهه مجلس به وزیر صمت برای تعیین مدیران عامل دو خودروساز

حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 بهمن‌) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر صمت درخصوص علت عدم تعیین مدیرعامل ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران، پس از استماع توضیحات سید رضا فاطمی امین به صورت مشروط قانع شد.

نماینده سوال کننده تأکید کرد: تعیین وضعیت مدیرعامل دو شرکت خودروساز باید طی دو ماه انجام شود.

روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارشی از نحوه رسیدگی به سوال حسن نوروزی به همراه 52 نفر از نمایندگان مجلس از وزیر صمت درخصوص علت عدم تعیین مدیرعامل ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران گفت: در اجرای ماده 207 آیین نامه داخلی مجلس، سوال فوق در جلسه رسمی کمیسیون با حضور نمایندگان عضو، نماینده سوال کنندگان و وزیر مطرح شد و پس از استماع نظر طرفین و عدم اقناع نماینده سوال کننده، کمیسیون قلمرو سوال را ملی دانست و به استناد آیین نامه داخلی گزارش سوال را برای اعلام وصول در اولین نشست علنی به هیات رئیسه ارسال کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه سهام دولت در ایران خودرو 6 درصد و سهام دولت در سایپا تقریبا 17 درصد است، سوال اینجاست چرا سهمی برای بخش‌های خصوصی در این خصوص گرفته نمی‌شود، در واقع اینکه دولت و وزارت صمت هیأت مدیره و مدیرعامل برای این دو شرکت انتخاب کنند وجاهت قانونی ندارد.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی سیاست بر این است که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت به سیاستگذاری، نظارت و حمایت بپردازد، همچنین اصل 44 قانون اساسی نیز بر این موضوع تأکید داشته تا تصدی‌گری به مردم واگذار شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: دولت و وزیر صمت در کمیسیون این موضوع را قبول کردند تا موضوع به سهامداران واگذار شود و به عبارتی سهامداران در این خصوص تصمیم‌گیر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار