المان تنها شهید زن انقلاب اسلامی در گلستان رونمایی می‌شود

گلستان (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به وجود ۳۶ شهیده در استان گفت یکی از این شهدا بانوی بارداری بود که در ۲۰ بهمن سال ۵۷ به شهادت رسید و تنها بانوی شهید انقلاب در استان است که در دهه فجر المان وی رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
المان تنها شهید زن انقلاب اسلامی در گلستان رونمایی می‌شود

به گزارش تسنیم، آزاده رجبی با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی داشتند اظهار کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و باید در برگزاری برنامه‌ها، برقراری عدالت اجتماعی و غیره به جایگاه آنان توجه ویژه‌ای کرد.

وی با اشاره به وجود 36 شهیده در استان گلستان گفت: بانوان در استان گلستان و پس از آن به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در موفقیت‌ها داشتند و در استان یک بانوی شهید دوران انقلاب اسلامی داریم که باید این شهیده را تکریم کرد.

رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به برنامه‌های این کارگروه در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این شهیده بانوی بارداری بود که در روز 20 بهمن ماه سال 1357 به دست دژخیمان رژیم به شهادت رسید و در ایام دهه فجر قرار است بنای یادبود این بانوی شهید در استان رونمایی شود.

وی بیان کرد: علاوه براین دو بانوی گلستانی که جزو زندانیان سیاسی بوده و در زندان‌های رژیم پهلوی شکنجه می‌شدند نیز از افتخارات استان محسوب می‌شوند که متأسفانه کمتر به آنان پرداخته شده است.

رجبی با اشاره به تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف در ایام دهه فجر گفت: تاکنون 2 هزار و 291 برنامه ویژه بانوان از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان جمع‌بندی شده که 99 برنامه به صورت شاخص و محوری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در دهه فجر امسال به صورت ویژه به آن می‌پردازیم، گفتمان "الگوی سوم زن" است که به زنان از دیدگاه اسلام و انقلاب توجه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار