در جریان سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

نمایندگان به صورت مشروط قانع شدند؛ فرصت ۲ هفته‌ای مجلس به وزیر صمت برای اصلاح ساختار خودروسازی

تهران (پانا) - نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی مشروط به اصلاح ساختار خودروسازی‌های داخلی از توضیحات وزیر صمت قانع شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان به صورت مشروط قانع شدند؛ فرصت ۲ هفته‌ای مجلس به وزیر صمت برای اصلاح ساختار خودروسازی

محمد باقری بناب در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر صمت درخصوص ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخلی، پس از استماع توضیحات سید رضا فاطمی امین به صورت مشروط از پاسخ های وی قانع شد.

نماینده سوال کننده تاکید کرد که اگر وزیر ظرف مدت 2 هفته اصلاح ساختار تولیدات خودروسازی داخلی را ارائه کند، از پاسخ های ایشان قانع می شود.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارشی از نحوه رسیدگی به سوال محمد باقری بناب به همراه 72 نفر از نمایندگان مجلس از وزیر صمت درخصوص کیفیت خودروهای تولید داخل ارائه کرد و گفت: در اجرای ماده 207 آیین نامه داخلی مجلس، سوال فوق در جلسه رسمی کمیسیون با حضور نمایندگان عضو، نماینده سوال کنندگان و وزیر مطرح شد و پس از استماع نظر طرفین و عدم اقناع نماینده سوال کننده، کمیسیون قلمرو سوال را ملی دانست و به استناد آیین نامه داخلی گزارش سوال را برای اعلام وصول در اولین نشست علنی به هیات رئیسه ارسال کرد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس یازدهم بیان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم در حوزه خودرو به خصوص در دو خودروساز سایپا و ایران خودرو، نحوه قیمت گذاری و کیفیت نامطلوب تولیدات است. آنها انتظار دارند نمایندگان مجلس مطالبات جدی مردم را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در ادوار مختلف مجلس اعضای کمیسیون صنایع و معادن به طور جدی در حوزه کیفیت خودرو ورود داشته اند، اما هر چه از عمر خودروسازی گذشته است کیفیت خودرو پایین تر آمده است، همانطور که شاهد بودیم در ابتدای این دوره از مجلس خودروهای تحویلی به ترابری مجلس به دلیل نیاز به اصلاح و تعمیر به خودروساز ارجاع شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: طبق قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و ارتقای کیفیت خودرو، باید وزارت صمت هر 6 ماه یک بار از وضعیت خودرو به مجلس گزارش دهد، همچنین هر 3 ماه یکبار گزارشی از نحوه ارتقای کیفیت خودرو به کمیسیون صنایع و معادن ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه در ادوار مختلف گزارشی از کیفیت خودرو به کمیسیون و مجلس ارائه نشد، هر چند که روز یکشنبه وزیر صمت درخصوص ارتقای کیفیت خودرو و اصلاح ساختار گزارشی به کمیسیون ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار