فرماندار قدس؛

افزایش فرهنگ شهروندی با فعالیت حوزه رسانه

شهرقدس(پانا)- فرماندار شهرستان قدس گفت رسانه‌ها می‌بایست نسبت به افزایش فرهنگ شهروندانی اقدامات لازم را انجام داده که بتوان ریل گذاری مناسب به منظور استفاده مطلوب از منابع شهر انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش فرهنگ شهروندی با فعالیت حوزه رسانه

وحید گلی‌کانی در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص مشکلات حوزه ورزش و جوانان بیان کرد: وجود شرایط کرونایی منجر به عدم بهره‌برداری ساختارهای موجود در حوزه ورزش شد، همچنین نبود ‌برنامه‌ریزی مناسب و ضعف مدیریتی از دیگر دلایل وجود مشکلات حوزه ورزش و جوانان است که امیدواریم با روی کار آمدن مدیریت جدید اقدامات لازم به منظور رفع آن صورت گیرد.

وی در رابطه با مشکلات بهره‌برداری خانه جوان افزود: متاسفانه بعضی از اعتبارات شهرستان هنوز تخصیص پیدا نکرده و در رابطه با خانه جوان نیز قصوری در رابطه با تخصیص اعتبار آن شکل گرفت اما با پیگیری‌های صورت گرفته امید است هرچه سریعتر به سمت بهره‌برداری پیش رود. همچنین باتوجه به نبود مدرسه استعدادهای درخشان در شهرقدس پیگیری‌هایی به منظور استقرار آن صورت گرفت که منجر به اختصاص 4 کد استعداد درخشان در مقطع اول و دوم متوسطه پسران و دختران برای سال تحصیلی آینده شد، همچنین برای تامین مکان آن نیز به دلیل اشباح شدن مدارس شهرستان نسبت به ساخت یک مدرسه 15 الی 18 کلاسه توسط خیرین اقدام شد.

گلی‌کانی گفت: در حوزه ساختار شهرستان با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم که باعث شده برنامه‌ریزی‌های مربوطه به طور متمرکز پیش نرود و در رابطه با موضوع حریم شهرستان می‌بایست نسیبت به رفع آن نشست مشترکی با دستگاه‌های اجرائی شهرستان‌های اطراف گذاشته شود چراکه باید حریم شهرستان قدس تثبیت و محدوده‌ها مشخص شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به عوارض یک درصد معادن اظهار کرد: در رابطه با موضوع یک درصد عوارض معادن شهرقدس باید معادن دارای آلایندگی شناسایی و یک درصد آن مطالبه شود. در خصوص پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های خارج از اداره مالیات شهرقدس می‌بایست نسبت به انتقال آن‌ها به حوزه شهرستان البته به جز مودیان بزرگ مالیاتی اقدام شود که شهرستان نسبت به عوارض آن بهره‌مند شود.

این مقام مسئول ادامه داد: محور چیتگر بار ترافیکی شهرقدس را چندان یدک نمی‌کشد و بین شهرستانی است که یکی ازدلایل ترافیکی هسته مرکزی شهرنیز می‌باشد در این محور اقداماتی باید برای افزایش لاین و روشنایی آن، جابه‌جایی تیرهای برق انجام شود که به دنبال تخصیص اعتبار آن می‌باشیم.

فرماندار شهرستان قدس بیان کرد: قانون مشخص کرده که هر کدام از دستگاه‌های اجرائی چگونه و از چه طریقی کسب درآمد داشته باشند و اگر مبلغی خارج از ظابطه دریافت شود غیرقانونی است و از دستگاه‌های قضایی، امنیتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی که در خصوص مشکل مبارزه با فساد فعالیت می‌کنند نهایت تشکر را دارم.

وحید گلی‌کانی در خصوص حل مشکل تامین آب شرب شهرستان گفت: در رابطه با مشکل تامین آب شرب شهروندان، ریل گذاری انتقال آب پاک به میزان 250 لیتر در ثانیه از خط انتقال تصفیه خانه شماره 6 تهران با طول 3 هزار 555 درحال انجام است.

وی در رابطه با استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب عنوان کرد: متاسفانه از پساب تصفیه خانه شهر بهره‌برداری مفیدی انجام نمی‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته حق استفاده از این پساب برای حوزه مدیریت شهری، شرکت‌های صنعتی و کشاورزی مطالبه شد چراکه نزدیک به 4 الی 5 حلقه چاه آب شرب در مسیر مصرف خدمات شهری بود که می‌توان در اختیار شهروندان قرار داد.

این مقام مسئول گفت: فرماندهی ناجا از سال 88 در ملک استجاری شکل گرفت که زمینی در ورودی شهر برای اجرای پروژه استقرار ستاد فرماندهی نیروی انتظامی اختصاص یافت که کارهای مقدماتی جذب پیمانکار و عملیات ساخت آن در دست انجام است.

گلی‌کانی تصریح کرد: برای اولین بار شاهد افتتاح استقرار ایستگاه اورژانس در محدود هفت جوی هستیم که با کمک بخش خیرین تجهیز شد، همچنین نسبت به مشکلات حوزه برق و مخابرات شهرک فرزان جلسات متعددی برگزار شد و می‌بایست نسبت به توسعه زیرساخت‌های این شهرک اقدام شود.

فرماندار قدس گفت: ساماندهی حوزه ساخت‌و‌ساز شهرستان قدس یکی از مطالبات شهروندان است که تاکنون مقید به اصول خاصی نبوده که با پیگیری‌های اعضای شورای تامین، صدور مجوز‌های ساخت‌و‌ساز و دیگر موارد باید طبق معیارهای ساخت‌و‌ساز صورت گیرد.

مقام عالی دولت در شهرستان عنوان کرد: رسانه‌ها می‌بایست نسبت به افزایش فرهنگ شهروندانی اقدامات لازم را انجام داده که بتوان ریل گذاری مناسب به منظور استفاده مطلوب از منابع شهر انجام شود چراکه رسانه و فضای مجازی نقش موثری در این حوزه دارند.

وحید گلی‌کانی تصریح کرد: در حوزه اشتغال به دنبال آمارسازی نیستیم. به منظور اشتغال مددجویان اقداماتی صورت گرفته و شهرک‌های صنعتی شهرقدس زیرساخت‌های مناسب به منظور تامین اشتغال برخی افراد را دارا است اما متاسفانه باید اقدامی نسبت به تغییر فرهنگ در خصوص اشتغال صورت گیرد.

وی در رابطه با مشکلات راه‌آهن بیان کرد: شاهد تراکم در ساخت و ساز در پیرامون ریل راه‌آهن هستیم که اگر دیوار کشی در منطقه پیروزی شمالی صورت گیرد منازل با فاصله خیلی کمی مواجه می‌شوند و تمامی خدمات در حوزه پیروزی شمالی با این دیوار کشی مسدود می‌شود اما در پیروزی جنوبی با این مشکل مواجه نیستیم و در رابطه زیرگذر کاووسیه امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

فرماندار قدس در خصوص افزایش سرانه فرهنگی اظهار داشت: مجموعه هلال احمر شهرستان افتتاح شد که در کنار رسالت اصلی خود مقوله فرهنگی سازی را نیز به دنبال دارد، همچنین ذفتر نمایندگی حوزه هنری نیز درروز‌های آتی مستقر می شود و شاهد برگزاری جشنواره ملی مادر خواهیم بود.

گلی‌کانی در رابطه با انتخاب شهردار شهرقدس گفت: در خصوص تعیین و تکلیف شهردار شهرستان، اعضای شورای شهر می‌بایست هرچه سریعتر نسبت به معرفی و انتخاب یک گزینه مناسب برای این سمت عمل کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با مشکل ترافیک و سد معبر باید کارشناسان حوزه ترافیک با مطالعات و نظرات کارشناسی نسبت به اصلاح برخی از نقاط مشکل‌دار برنامه ریزی نموده تا با طرح در کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد، همچنین با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم و فرماندهی غرب استان تهران درخواست داریم نسبت به افزایش نیرو و کادر مجرب برای شهرستان تدابیر لازم دائمی به منظور مدیریت مشکلات حوزه ترافیک اتخاذ گردد.

فرماندار قدس با اشاره به آسیب های اجتماعی حوزه بانوان اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان متاسفانه ضعیف عمل شده است و درخصوص راه‌اندازی گرمخانه‌ای مختص به بانوان از خیرین شهرستان می‌بایست استفاده شود همچنین اورژانس اجتماعی شهر نیز باید فعالیت شبانه‌روزی داشته باشد و در رابطه با معتادین متجاهر نیز اقداماتی نسبت به جمع‌آوری آن انجام شده است.

خبرنگار: حدیث سهیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار