آغاز مرحله نهایی مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن در تبریز

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن ‌الکریم سراسر کشور به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله نهایی مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن در تبریز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری گفت: مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن آموزان مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور از پنجم لغایت 7 بهمن ماه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای داوری این دوره از مسابقات 8 نفر از اساتید و داوران برجسته و بین المللی انتخاب شده اند که 4 نفر از این داوران در بخش پسران و 4 نفر دیگر در بخش دختران قضاوت و داوری گروهها را به عهده خواهند داشت.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 16 گروه در بخش پسران و 15 گروه در بخش دختران به مرحله نهایی راه یافته اند که هر گروه یک قطعه مدیحه سرایی و یک قطعه هم خوانی قرآن کریم اجرا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی از سطح مراکز دارالقرآن الکریم آغاز می شود و هر مرکز دارالقرآن حداقل 1 گروه در بخش پسران و 1 گروه در بخش دختران برای حضور در مسابقات معرفی می کنند که در مرحله استان با سایر گروه های استان خود به رقابت می پردازند و در نهایت یک گروه پسران و یک گروه دختران به عنوان نماینده استان به مرحله مقدماتی کشوری راه می یابند و اگر بتوانند حدنصاب را کسب کنند به مرحله نهایی کشوری راه پیدا خواهند کرد.

باقری تصریح کرد: اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور مسئولان کشوری به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف صدا و سیمای جمهوری اسلامی و شبکه شاد پخش خواهد شد که برگزیدگان مسابقات در آن تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات به صورت مجازی برگزار می شود فوق برنامه هایی توسط استان میزبان در نظر گرفته شده است که دانش آموزان می توانند با مراجعه به کانال اختصاصی این دوره از مسابقات از این برنامه ها بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار