مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری تمدن اسلامی

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان گفت دانش‌آموزان به عنوان پیشگامان گام دوم انقلاب، در شکل‌گیری تمدن اسلامی نقشی بسیار مهم بر عهده دارند که باید در برنامه‌ریزی ‌ها و فعالیت های آموزش و پرورش به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه ویژه به نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری تمدن اسلامی

محمود همت در نشست با مدیران ادارات آموزش و پرورش، روسای و کارشناسان ادارات دانش آموزی قطب سیستان که با هدف تبیین برنامه های بسته تحولی در فصل زمستان، بهار و تابستان برگزار شد، اظهار کرد: علم آموزی، تقویت مهارت‌های زندگی، ارتقا و استحکام بخشی به باورهای دینی و تمرین خوداتکایی در زمینه های علمی و اقتصادی از مهمترین وظایف دانش آموزان است که زمینه کسب همه این‌ ملزومات در سازمان دانش آموزی برای دانش آموزان فراهم است.
محمود همت افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با تمامی مسئولیت‌های سنگینی که برعهده دارد به تنهایی قادر به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان نیست، فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مکمل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی برای این دستگاه است.
وی ادامه داد: هر سازمانی برای رشد و پویایی باید بر اساس مقتضیات زمان و نیازهای روز خود را بازمهندسی کند تا بتواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد و سازمان دانش آموزی براساس این ایده به این امر مهم پرداخته است.
همت تصریح کرد: براساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بومی سازی تعلیم و تربیت و همچنین تاکید بر استفاده از عنوان پیشتاز و اصلاح بعضی واژه ها و نمادهای جامانده از دوران طاغوت و تطابق اهداف و ماموریت های تشکل پیشتازان با اهداف سند تحول، شاهد بازمهندسی اصول و فرآیندهای تشکیلات دانش آموزی بودیم.
همت خاطرنشان کرد: این بازمهندسی بر اساس دو سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است و در 5 محور ساختار تشکیلات پیشتازان، نشانه ها، نمادها و علایم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی تغییراتی رخ داده است.
مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان اینکه برای اجرای این بازمهندسی نیازمند تعویض لباس فرم و سایر نمادهای تشکل پیشتازان هستیم، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی ادارات دانش آموزی در شهرستان‌ها و مناطق نسبت به اجرای طرح‌های خوداتکایی برای تامین هزینه‌های اجرای بازمهندسی اهتمام ویژه داشته باشند.
در ادامه این نشست، معاون فعالیت‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان به تبیین و توضیح برنامه های پیش رو و در راستای بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی، انتخابات مجلس، پیگیری برنامه های دهه فجر و همچنین لزوم توجه به اصول و فرآیندهای جدید سازمان و اطلاع رسانی به مربیان و مدیران مدارس پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار