سرپرست فرمانداری اسلامشهر:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری

اسلامشهر (پانا) - سرپرست فرمانداری اسلامشهر گفت با توجه به حضورفعالان فرهنگی در شهرستان اسلامشهر، به دلیل عدم انجام فعالیت‌های واحد و متأسفانه وجود افراط و تفریط در اجرای برنامه‌های فرهنگی، همواره مانع رشد و شکوفایی و موفقیت در کارها شده که این یک آسیب و چالش بزرگ است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی  در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری

حجت الاسلام محمد نوروزی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان اسلامشهر در جریان برگزاری هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به جایگاه شکر نعمت‌های الهی در آیات قرآن کریم اظهار کرد: شکر نعمت‌های الهی در مراحلی به صورت قلبی و زبانی است و مهمترین نکته برای تشکر از خداوند که بر زبان جاری خواهد شد، همان کلمه الحمدالله است.

در ادامه جلسه،حسین حبیبی سرپرست فرمانداری اسلامشهر نیز در سخنانی بیان کرد: تدوین سند جامع فرهنگی شهرستان اسلامشهر، در چارچوب قوانین فرهنگی ایرانی، اسلامی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی نظام و شأن و جایگاه شهرستان امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، تصریح کرد: ریل گذاری جهت راهبری فرهنگ اسلامشهر با استفاده از ظرفیت نخبگان بسیار مهم است و ادامه داد،در انقلاب اسلامی ما فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت بسیاری داشت و می‌بایست از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری استفاده شود تا نتایج مطلوب و اثربخشی به دست آید.

حبیبی رفع آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان برشمرد و تأکید کرد: در سطح شهرستان اسلامشهر فعالان فرهنگی زیادی با گرایش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی در عرصه‌های گوناگون در حال فعالیت هستند که به دلیل عدم انجام فعالیت‌های واحد و متأسفانه وجود افراط و تفریط در اجرای برنامه‌های فرهنگی، همواره مانع از رشد و شکوفایی و موفقیت در کارها شده که این یک آسیب و چالش بزرگی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان اسلامشهر با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و اهمیت بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان اسلامشهر به ویژه در عرصه‌های قرآنی، باید در دهه فجر فعالیت‌های مختلف عمرانی فرهنگی و اجتماعی ورزشی در نظر گرفته شود و در شهری که کارگاه فعالیت‌های خوب عمرانی است، باید جلوه آن در دهه فجر نشان داده شود و در اخبار امیدآفرین و خوبی که در سطح شهرستان این انعکاس می‌یابد، هنرمندانه به آنها پرداخته شود.

در بخش دیگری از جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان اسلامشهر احمد نادری سرپرست آموزش و پرورش اسلامشهر، نیز در سخنانی اظهار کرد: آموزش و پرورش اسلامشهر با داشتن بالغ بر ۹۰ هزار دانش‌آموز و اولیاء آنان در زمینه مسائل فرهنگی اجرایی در سطح اسلامشهر هیچ تعریفی برای آموزش و پرورش به عمل نیامده است.

وی ادامه داد: سهم فرهنگیان و دانش‌آموزان آموزش و پرورش اسلامشهر از برنامه‌های نمایشی و هنری سطح شهرستان را در کجا می‌توانیم مشاهده کنیم و برنامه‌های تنها پردیس سینمایی شهرستان اسلامشهر هم برای یک روز به آموزش و پرورش اختصاص ندارد .

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار