مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

انسان سازی، فلسفه اصلی آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت بانوان فرهنگی نقش و جایگاه ویژه‌ای در انسان‌سازی به عنوان فلسفه اصلی نظام تعلیم و تربیت بر عهده دارند.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
انسان سازی، فلسفه اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی موحدی در نشست با بانوان فرهنگی ستادی با گرامیداشت سالروز تولد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار کرد: همه وظیفه داریم تا در جهاد تبیین، ابعاد شخصیتی و سیره زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) را معرفی و آرمان‌های سرور زنان عالم را ترویج و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی آموزش و پرورش، انسان سازی است، خاطرنشان کرد: تربیت انسان در تراز انقلاب اسلامی که مراتبی از حیات طیبه را درک کرده باشد، رسالت اصلی و مقدس نظام تعلیم و تربیت است.

موحدی حفظ کرامت و شان را عامل اصلی موفقیت معلم در ماموریت تربیتی خود دانست و افزود: در پاسداشت کرامت و مقام رفیع آموزگار، سه عامل معلم، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند.

وی یادآور شد: معلمان به عنوان عامل اصلی در ارتقا شان، باید بر رسالت خود اشراف کامل داشته باشند تا بتوانند نسلی کارآمد و متعهد را پرورش دهند.

موحدی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و ادارات‌کل، باید با تامین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری و ارتقا معیشت معلم، به ارتقا جایگاه فرهنگیان کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی مثل صدا و سیما، سومین عامل در تحقق این هدف هستند که متاسفانه کمتر به این وظیفه خود عمل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ ملی می تواند با ساخت سریال‌های بلند و روایت فداکاری و ایثار معلمان، جامعه را در شناخت بهتر جایگاه معلم یاری کند.

موحدی یادآور شد: اهدا کلیه به شاگرد، نجات دانش آموزان از آتش، اهدا سرمایه های مادی و تدریس از روی تخت بیمارستان نمونه‌های امروزی و روشنی از ایثار معلمان است که به خوبی به آن پرداخته نشده است.

وی بانوان فرهنگی رسالت سنگین‌تری بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: بانوان هم در کلاس و مدرسه و هم در منزل در جایگاه مادر و همسر نقش بسیار مهمتری در تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی به دوش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا شهروندانی تربیت کنیم که ضمن شناخت مسئولیت اجتماعی و مهارت‌های زندگی، در خدمت جامعه باشند.

گفتنی است در پایان این نشست به مناسبت روز مادر از بانوان فرهنگی ستادی تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار