وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

سیاست‌های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه سیاست‌های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است،گفت بعضی از کدورت‌هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است، روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سیاست‌های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است

احمد وحیدی در حاشیه همایش ایران و سیاست همسایگی جمع خبرنگاران با اشاره به نقش وزارت کشور در تعمیق این روابط می‌تواند داشته باشد، گفت: همسایگان برای ما از یک جایگاه بسیار مهمی در سیاست‌های بالادستی و هم سیاست کلی ابلاغی به‌عنوان محور اصلی سیاست‌های خارجی شناخته‌شده است.

وزیر کشور تأکید کرد: سیاست‌های همسایگی، جزء اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم است، امروز هم توسعه روابط با کشورهای همسایه تلاش خوبی صورت می‌گیرد. بعضی از کدورت‌هایی هم که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است، روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه یک تلاش جدی برای توسعه روابط استان‌های مرزی با استان‌های همسایگان در حال انجام است، اضافه کرد: علاوه بر اینکه در وزارتخانه‌های ذیربط و اقتصادی و ... تلاش زیادی برای توسعه روابط صورت می‌گیرد.

وحیدی با اشاره به اینکه یک مفهوم جدیدی در حوزه سیاست خارجی است، اضافه کرد: وزارت کشور هم از حیث اینکه به ویژه در حوزه کشور‌های همسایه و استان‌های مرزی و مسائل تبادلات مرزی نقش مهمی دارد این سیاست را به جد دنبال می‌کند.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی پیرامون حضور تماشاگران برای بازی‌های تیم ملی، تصریح کرد: راجع به علاقه مردم برای حضور و تشویق تیم ملی با نهایت ملاحظات بهداشتی قرار شد که تعدادی از عزیزان تماشاگر بتوانند حضور پیدا کنند که بتواند تیم ملی را تشویق کنند و خواست عزیزانمان عملی شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار