پناهی‌روا تاکید کرد

افزایش پوشش تحصیلی دختران مناطق محروم

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و افزایش پوشش تحصیلی دختران مناطق محروم را از جمله برنامه‌های مهم دانست که نیازمند همراهی و همکاری است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش پوشش تحصیلی دختران مناطق محروم

زهرا پناهی روا در همایش بانوی خردمند و بزرگداشت روز زن که صبح امروز 4 بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد اظهار کرد: بی تردید انتخاب میلاد حضرت فاطمه (س) به عنوان هفته تکریم و بزرگداشت و احترام نسبت به مقام زن و مادر، بزرگداشتی افتخار آمیز، مسئولیت آفرین و نیز فرصتی است که در این "آینه خدای نما" بنگریم و "فاطمی شدن" را به مجاهدت طلب کنیم و با اخلاق بهشتی دختر پیامبر (ص) شبیه تر شویم.

وی افزود: زنان و دختران ما امروز با تأسی از دخت گرامی پیامبر (ص)، ضمن درک منطقی از لزوم نقش آفرینی ارزشی و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی و ایمان به تأثیر سازنده و بی‌بدیل خود در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، اهتمام مجدانه برای مشارکت و همراهی داشته و با امید به آینده‌ای روشن از هیچ کوششی فروگذار نکرده و تلاش می‌کنند به جایگاه واقعی خود به‌عنوان نیمی از سرمایه انسانی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران دست یابند.

پناهی روا ادامه داد: نگاهی به زندگی پر بار، با طول کم و عرض به پهنای دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها حکایت از آن دارد که اسلام با چه قدرت عجیبی توانسته است یک زن جوان را به گونه ای تربیت کند که در شرایط بسیار دشوار زمان خود به این گونه مقام و منزلت عالی برسد، هم وجود با عظمت سیده و سرور زنان عالم، والا و شگفت انگیز است و هم عظمت و قدرت مکتبی که این انسان عظیم القدر و جلیل المنزله را به وجود آورد؛ بانویی که عبادتش، بلاغت و فصاحت کلامش، دانش و فرزانگی اش، معرفت و حکمتش و مبارزه و جهادش الگوست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان بیان کرد: هر ساله پاسداشت سالروز تولد فاطمه زهرا (س) در جامعه ایرانی، بزرگ داشتن میلیون‌ها زن مسلمان ایرانی است که با تکیه بر ارزش‌های انسانی و اسلامی، هر یک جلوه‌هایی از ارزش‌های شخصیت و زندگی فاطمه زهرا (س) را متجلی کرده‌اند و از این روست که انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس، و حیات اجتماعی جامعه ایرانی متأثر از وجود زن ایرانی است. بزرگداشت روز زن به یاد آوردن سهم عظیم زنان در حیات جامعه ایرانی است.

وی اضافه کرد: همچنین گستردگی امور زنان در آموزش و پرورش اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد. وجود ۵۰۰ هزار زن شاغل و ۷ میلیون دانش آموز دختر رسالت کار ما را خطیر می‌کند. توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، افزایش پوشش تحصیلی دختران مناطق محروم و تقویت مهارت های اجتماعی، آسیب شناسی روانی اجتماعی دختران از جمله موضوعاتی است که نیازمند همکاری همه بزرگواران است.

پناهی روا برنامه های متعددی را که در دستور کار است بیان کرد و گفت: برگزاری کارگروه های تخصصی حوزه زنان و نشست های تخصصی زنان فرهنگی در مشاغل مختلف؛ طراحی 5 عنوان برنامه براساس بندهای الف و پ ماده 33 سیاست های قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت؛ برگزاری جشنواره و رویداد های فرهنگی برای زنان و دختران از طریق: فراخوان مقاله، فیلم، عکس، پویا نمایی، داستان نویسی؛ همچنین اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و ارزشی توسط مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش در استان ها و مناطق کشور و تجلیل از زنان شهید و جانباز فرهنگی، تکریم مادران و همسزان شهدا، کارگاه های آموزشی، وبینارهای فرهنگی، مهارت های زندگی، توسعه و تعمیق فرهنگ نماز، فرزند پروری از جمله برنامه هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار