استاندار گیلان از تلاش‌های خبرنگاران برای آگاهی‌افزایی در جامعه قدردانی کرد

رشت (پانا) - استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران، نقش آنان در آگاهی‌افزایی تصریح کرد افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ای استان در همه بخش‌ها مورد توجه است و معطلی سرمایه‌گذاران در چرخه اداری توسط ادارات، پذیرفتنی نیست.

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گیلان از تلاش‌های خبرنگاران برای آگاهی‌افزایی در جامعه قدردانی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در تالار مرکزی رشت برگزار شد؛ اظهار کرد: این بانوی گرانقدر اسوه تلاش، ایثار، وفاداری و امام شناسی بوده و باید جوانان و بانوان، این بانوی گرانقدر را الگوی خود قرار دهند.

وی اصحاب رسانه را بازوی مقاوم جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: رسانه‌ها در گیلان در تمامی بحران‌ها، دوشادوش مسئولان به حل مشکلات جامعه کمک کرده اند.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات موثر دولت در کنترل شیوع کرونا افزود: زمانی دولت سیزدهم کشور را در دست گرفت که این بیماری در اوج همه گیری بود و کشورهای خارجی، از تحویل واکسن به ما خودداری می کردند ولی با اهتمام دولت سیزدهم؛ واکسن به میزان کافی، هم تولید و هم وارد کشور و گیلان شد.

عباسی یادآور شد: رسانه ها با ایفای نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، مردم را به انجام واکسیناسیون ترغیب کردند و بر این مبنا، گیلان در تزریق واکسن دارای رتبه اول کشوری است که جای قدردانی دارد.

وی در ادامه سخنانش همچنین ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی در استان پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ابتدای شروع کار دولت، ذخایر کالاهای اساسی در گیلان یک ماه بود که اکنون این امر به طور کامل برطرف شده و ذخایر به میزان کافی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته، نرخ تورم که پیش از این به صورت صعودی در حال رشد بود، با جدیت دولتمردان، متوقف شد و در حال حاضر شاهد ثبات نسبی قیمت کالاها در بازار هستیم.

عباسی با اشاره به متوقف بودن فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی در گیلان طی چند سال گذشته به دلیل کمبود تسهیلات و بدهی‌های بانکی افزود: اولین بازدیدهای میدانی خود را به عنوان استاندار گیلان از واحدهای تولیدی انجام دادم که متأسفانه اکثر واحدهای تولیدی به دلیل بدهی رها شده بود ولی خوشبختانه اکنون ریل صنعت در گیلان به حرکت درآمده است.

وی به افتتاح‌ ناقص پروژه‌های عمرانی در استان در زمان دولت سابق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح طرح هایی که کامل نبوده اند، برای استانی مثل گیلان اقدامی قابل قبول نیست و در همین راستا بسیاری از ایستگاه‌های راه آهن رشت - قزوین ازجمله در شهرستان‌ رودبار، هنوز ساخته نشده است.

استاندار پسماند را یک ابر چالش در گیلان دانست و بیان کرد: در دیدار نمایندگان و استانداران استان های شمالی با رئیس جمهوری، وضعیت پسماند در استان را مورد اشاره قرار دادم و رئیس قوه مجریه نیز دستور پیگیری‌های لازم در این خصوص را داد.

عباسی بر لزوم توجه به تامین امنیت غذایی در گیلان نیز تأکید و اضافه کرد: تامین امنیت غذایی در گیلان مهم‌ترین هدف دولت در کشور و گیلان است و در این راستا تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

وی از جلسه با وزیر صمت در خصوص حل مشکلات واحدهای صنعتی در گیلان خبر داد و افزود: برخی از بنگاه‌های تولیدی در گیلان، به مواد اولیه به دلیل دپو در گمرک دسترسی نداشتند که در جلسه با وزیر صمت، مشکلات آنان مطرح و دستور برطرف شدن آن صادر شد و هم اینک تعدادی از آنان ظرفیت تولیدی خود را افزایش داده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه گذاری و پنجره واحد کسب و کار استان در بهترین شرایط در حال اجراست، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تا زمان حاضر 52 مجوز کسب‌وکار در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و گردشگری در این سامانه ثبت شده است.

وی از برخورد جدی با دستگاه‌های مختل کننده تولید در گیلان خبر داد و گفت: با مدیر دستگاه‌هایی که در راستای افزایش تولید، سرمایه گذار را معطل کند؛ برخورد خواهد شد زیرا دغدغه رهبری، رئیس جمهوری و همگان، بحث اشتغال است.

وی یکی از مباحث مطرح شده در سفر اخیر رئیس جمهوری به روسیه را تکمیل راه‌آهن رشت به آستارا عنوان کرد و افزود: استان‌گیلان به دلیل همسایگی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پیمان اقتصادی شانگهای، دارای ظرفیت خوبی در راستای صادرات محصولات متنوع است لذا در این خصوص و به منظور سهولت در بحث صادرات، یکی از مباحث مطرح شده در دیدار رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهوری روسیه، تکمیل راه آهن رشت-آستارا بوده و به نتایج و توافقات خوبی دست یافتند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به گردشگری و صادرات دریایی بیان داشت: توجه به اقتصاد و گردشگری دریایی؛ می‌تواند به رشد تولید، اقتصاد و افزایش اشتغال در گیلان کمک کند، بنابراین در خصوص توجه به تکمیل و افتتاح کریدور شمال - جنوب، اقدامات خوبی آغاز شده و توسط دولت در حال پیگیری است.

عباسی نسبت به کاهش مساحت باغ های چای استان انتقاد و اضافه کرد: محصول چای تولید شده در گیلان، یکی از با کیفیت‌ترین چای‌های تولیدی جهان است و باید از این محصول ارزشمند در راستای گسترش صادرات استفاده شود.

وی با تاکید بر اهتمام مسئولان جهاد کشاورزی به موضوع آبخیزداری در اراضی کشاورزی بیان داشت: طی چند سال گذشته میزان برنج تولیدی در گیلان با کاهش نسبی مواجه شده به این منظور متولیان امر به‌ویژه جهاد کشاورزی، باید به مسئله آبخیزداری و زهکشی در شالیزارها و اراضی کشاورزی توجه ویژه کنند.

استاندار در خاتمه سخنانش با اشاره به سهم افزون بر ۹۰ هزار واحد‌ مسکن در حوزه طرح جهش تولید در گیلان گفت: سهم استان طی چهار سال، ۹۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی بوده که تاکنون فقط ١١ هزار و ۸۰۰ واحد در حال ساخت است.

وی سایت نفتی خزر را یکی از ظرفیت‌های گیلان در برداشت انرژی نفت دانست و گفت: در دریای خزر مخازن نفتی وجود داشته و در سال ١٣٩٠، شهرستان ‌رودسر به عنوان پشتیبان سایت خزر معرفی شد ولی در دولت های یازدهم و دوازهم، این سایت به فراموشی سپرده شد، بنابراین در این خصوص جلساتی با مدیرعامل شرکت نفت خزر، برگزار و کارگروهی تشکیل و هدف ما فعال شدن این سایت است.

استاندار گیلان همچنین در این نشست به سوالات پرشمار خبرنگاران پاسخ داد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل خانه مطبوعات استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه و درخواست های خود از مقام عالی استان پیرامون فعالیت های صنفی خبرنگاران را بیان داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار