دیدار اعضای دبیرخانه مدرسه انقلاب 1400 با نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه

اصفهان (پانا) - در آستانه دهه فجر؛ اعضای دبیرخانه مدرسه انقلاب، همراه با دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری دیدار کردند .

کد مطلب: ۱۲۵۰۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدار اعضای دبیرخانه مدرسه انقلاب 1400 با نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست اعضای دبیرخانه مدرسه انقلاب و مربیان استان اصفهان حضور یافتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در ابتدای این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین جلسه و اعضایی که از طریق ارتباط مجازی در جلسه شرکت داشتند گفت: طلعت فاطمی و نور زهرایی (سلام‌الله‌علیها) بر همه کرانه‌های هستی اشراف دارد. خداوند تبارک و تعالی منت گذاشته است در یک چنین سحر خجسته‌ای این زهره عرش الهی را یک تجلی این جهانی به او داده است تا بالاترین حد تکریم را نسبت به انسان‌ها و حقیقت انسانی و روح انسانی به نتیجه رسانده باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان جایگاه استان اصفهان را به‌لحاظ دارا بودن ظرفیت‌ها و استعدادهای فاخر و الگو برای انجام کارها، جایگاهی خاص معرفی کردند و پشتوانه‌ فکری و فرهنگی و شهدای متعدد استان را از جمله سرمایه‌های اصلی این استان برشمرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاج‌علی‌اکبری حوزه‌ کار دانش‌آموزی را یک حوزه فوق راهبردی از نظر میزان اهمیت و اهتمام برشمرد و افزود: خدمت‌رسانی به دانش آموزان خدمت به فرزندان حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است و یکی از نزدیک‌ترین راه‌ها برای تقرّب به ساحت قدسی صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) همین راه خدمت‌رسانی به رشد و اعتلای شخصیت بچه‌ها و صیانت آنها در برابر آفات است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انقلاب اسلامی را هدیه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) به روزگار ما عنوان نمودو بیان کرد: انقلاب اسلامی همان فدک‌الزهرا است. بنابراین بچه‌های حضرت هم بهترین‌هایش پای این انقلاب قربانی شده‌اند و خون مطهرشان پای این نهضت بزرگ ریخته شده است. اگر ما این هنر را داشته باشیم که این عطیه فاطمیه را به این نسل نو معرفی کنیم شاید یک کار کارستانی انجام داده باشیم. این آن کار بزرگی است که در دستور کار تشکیلات ما است.

وی در این رابطه ادامه داد: معرفی انقلاب اسلامی به نسل جدید باید با کمک گرفتن از میراث عظیمی که در اختیار ما است و با استفاده از ظرفیت خود جامعه جوان و نوجوان و دانش‌آموز و با استفاده از ظرفیت کنش‌گری خود آنها رقم بخورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به نمایشگاه‌‌ دانش‌آموزی مدرسه انقلاب اشاره داشت و ابراز نمود: نمایشگاه مدرسه انقلاب یک فناوری در ترویج و معرفی انقلاب اسلامی به نسل جدید است. با تدابیری که در اتحادیه اندیشیده شده است این منحصر به یک مقطع نیست و به شکلی طراحی شده که همه ایام سال می‌توان بچه‌ها را با آن مرتبط کند.

وی افزود: دستور کار مطالعه و شناخت انقلاب اسلامی باید دستور کار دائمی بچه‌های ما باشد و حاصل آن در هر انجمنی این باشد که بچه‌ها بتوانند بخش ترویجی و تبیینی را خودشان به عهده بگیرند. این کار کار درجه یکی است، به شرط این که خدای نخواسته مبتلا به کارهای ظاهری و سطحی نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت در مدرسه انقلاب به نحوی باشد که بچه‌ها این را مال خودشان بدانند و به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که بچه‌ها خودشان در ساخت این نمایشگاه و جلوه‌های ویژه‌اش سلیقه‌ورزی کنند و به شکلی برنامه‌ریزی شود که آنها در آنجا قوی و جدی ظاهر شوند تا بتوانند طلوع کنند.

همچنین اعضای دبیرخانه مدرسه انقلاب با دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دیدار داشتند. در این دیدار که با حضور آقای عظیمی معاون فرهنگی و اجتماعی دفتر مرکزی برگزار گردید؛ اعضای دبیرخانه گزارشی جداگانه از کارگروه های اجرایی مدرسه انقلاب به دبیرکل ارائه نمودند

حسین تاریخی مدرسه انقلاب را یکی از محوری ترین و پر بیننده ترین برنامه های تشکل و آوردگاه اتحادیه و دانش آموزان در برابر مسئولین دانست و افزود : سطح ارتباطی دانش آموزان و کادر استان ها در این برنامه یکی از بهترین سطوح ارتباطی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار