در مراسم تقدیر از معلمین دبیرستان شاهد شهید شهریاری عنوان شد:

آینده کشور در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٩، در جلسه شورای دبیران مدرسه شاهد شهید شهریاری، با بیان اینکه آموزش مهارت‌های اجتماعی و تصمیم گیری درست برای زندگی آینده و تربیت صحیح دانش آموزان از کارهای اساسی نظام تعلیم و تربیت است؛ شکل گیری آینده کشور را در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آینده کشور در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه ١٩، هادی حنیف نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه در معیت معاون آموزش متوسطه با حضور در جلسه شورای دبیران مدرسه متوسطه اول پسرانه شاهد شهید شهریاری از زحمات معلمین این مدرسه قدردانی کرد.

حنیف نیا در این جلسه بیان کرد: بی‌تردید آینده کشور در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد و هر تحولی مترتب بر یادگیری است، وی افزود: شخصیت و هویّت آدمی، نحوه مواجهه او با دنیای بیرونی و توانایی اندیشیدن، در دوره یادگیری، شکل می‌گیرد و از این منظر نقش معلمین در قالب ریزی شخصیتی دانش آموزان بی نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آموزش مهارت های اجتماعی و تصمیم گیری درست برای زندگی آینده و تربیت صحیح دانش آموزان جزو کارهای اساسی نظام تعلیم و تربیت است، افزود: در نظام تعلیم و تربیت که بر مبنای جریان سازی برای رشد شخصیت ‌انسان شکل گرفته است، جز "تربیت"، عنصر اصلی دیگری وجود ندارد.
حنیف نیا در پایان ضمن تاکید بر گسترش آموزش های حضوری در ترم دوم آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: عدم آموزش به‌صورت چهره به چهره در شرایط حقیقی باعث کاهش شرایط تربیتی و تمام ساحتی خواهد شد و از این منظر نقش مدارس را در جریان تربیت کمرنگ خواهد کرد و از سویی دیگر نیز عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی-یادگیری موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار