تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

زاهدان (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان گفت مأموریت اصلی و مهم سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی ماموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی است

نشست توجیهی کمیته فنی بازمهندسی اصول و فرایندهای سازمان دانش آموزی و تبیین سند تحول پیشتازان با حضور محمود همت مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در شهرستان هیرمند برگزار شد.
نسرین علی بیگی در این نشست که ویژه مربیان پیشتاز شهرستان هیرمند برگزار شد، اظهار کرد: براساس اساس‌نامه مصوب، مأموریت اصلی و مهم سازمان دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است.
وی افزود: تلاش سازمان دانش آموزی بر این است تا در قالب‌های مختلف گروهی و فعالیت‌های جمعی زمینه‌ای را فراهم کند که منجر به نقش‌پذیری دانش‌آموزان شود.
معاون فعالیت‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان دانش آموزی چند محور اساسی را در فعالیت‌های خود سرلوحه اقدامات قرار داده که یکی از مهمترین آن‌ها برنامه‌محوری و اولویت به کیفیت‌بخشی و اثربخشی فعالیت‌ها در سازمان بود.
حاجی علی بیگی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بسیار مهم سازمان دانش‌آموزی در سال گذشته، بازنگری و بازمهندسی فعالیت‌های سازمان به ویژه در حوزه تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان بود.
وی ادامه داد: این بازنگری برمبنای سه سند مهم بالادستی آموزش و پرورش یعنی ابلاغ سیاست‌های تحولی آموزش از سوی مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که باید مبنای برنامه‌ریزی در حوزه تربیت دانش‌آموزان باشد انجام شده است.
معاون فعالیت‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازمهندسی انجام شده در پنج محور ساختار تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، نشانه‌ها، نمادها و علائم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی اتفاق افتاد، تصریح کرد: برای اجرای درست و دقیق بازمهندسی انجام شده لازم است از همان ابتدای کار الزامات اجرایی دقیق آن مشخص و تعریف شود که به همین منظور از ابتدای سال تحصیلی تاکنون جلسات و نشست های توجیهی متعددی برای شهرستان ها و مناطق برگزار کردیم.
در ادامه این جلسه حاجی علی بیگی به تبیین دقیق سند تحول تشکیلات پیشتازان و تشریح برنامه عملیاتی 1400 پرداخت.
گفتنی است مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان به اتفاق هیئت همراه از فعالیت های پیشتازان مدرسه متوسطه دوره اول طلوع شهرستان هیرمند بازدید کرد.
حضور محمود همت در جشن عبادت دختران دبستان نرجس نیز از دیگر برنامه‌های سفر به شهرستان هیرمند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار